Aankondiging afscheid als voorzitter

21 juni 2023 - Door: van de voorzitter

Beste leden, ouders van jeugdleden, supporters, donateurs, commissie- en bestuursleden en sponsoren van onze mooie club.

Het is wel niet zo heel lang, maar inmiddels toch alweer 6 jaar dat ik jullie voorzitter ben. Ik heb dit zeker goeddeels met plezier gedaan, maar het was en is ook heel intensief en tijdrovend. Ik heb daarom besloten dat ik mijn functie met ingang van de komende Algemene Ledenvergadering ter beschikking stel.

In de afgelopen 6 jaar is er best wel het één en ander veranderd bij de club en zijn we een aantal dingen anders gaan doen. Dat betrof de jeugdafdeling, de senioren selectieteams en ook in de kantine, toch het hart van de club, hebben we wat wijzigingen doorgevoerd. Dat was niet altijd even makkelijk omdat het soms gebeurde dat we hierbij vrijwilligers, die al vele jaren bij de club werkzaam waren, ongewild voor het hoofd stootten. Natuurlijk is ook niet alles vlekkeloos geweest en had het hier en daar beter gekund, maar over het algemeen heeft één en ander wel zijn vruchten afgeworpen.

Daarnaast hebben we in 2019/2020 de nieuwbouw van alle kleedkamers gerealiseerd. Dit laatste was natuurlijk een intensief en zeker ook spannend project. Tot twee weken voor aanvang van de bouw was het zeer onzeker of er daadwerkelijk begonnen kon worden.

Na intensief mailverkeer met daarin soms een enkele “krachtterm’ tussen aannemer en ons, werd de knoop doorgehakt en werd er begonnen. Achteraf een heel belangrijk moment want als de zaak toen was afgeblazen, kwam daarna de corona periode en gelijktijdig en ook daarna de enorme prijsstijgingen van onder andere bouwmaterialen en was nieuwbouw nu waarschijnlijk financieel niet meer haalbaar geweest.

Dat er best veel is gedaan en gebeurd kon natuurlijk alleen maar door de vele goede en enthousiaste vrijwilligers die voor de club werkzaam zijn. Dat zijn bestuurs/ en commissieleden, ouders die jeugdteams trainen en/of begeleiden, de vele kantinemedewerkers en de vele anderen die achter de schermen werkzaam zijn voor de club.

Een groot woord van dank van mijn kant aan al deze vrijwilligers. Dank voor jullie bereidheid dit te willen doen en voor jullie grote inzet week in week uit.

Speciaal noem ik toch wel even mijn mede bestuursleden, met hen had ik natuurlijk het meest te maken. In je eentje doe je bij een vereniging, ook al ben je voorzitter, helemaal niets. Je hebt daarvoor een bestuur nodig van mensen met gevoel voor de club, bereidheid om dingen te verbeteren en die goede ideeën hebben. En die waren en zijn er, een aantal zijn al veel langer dan ik lid van het bestuur.

Echter, het belangrijkste deel van de club dat zijn natuurlijk de leden. Daar is uiteindelijk alles om te doen. Met velen heb ik afgelopen jaren contact gehad en dat was over het algemeen heel positief. Natuurlijk werd er hier en daar wel eens wat gemopperd maar dat was maar heel weinig tegenover de positieve mening over onze club, welke ik van zo velen te horen kreeg. Dit gaf mij de energie om dit een aantal jaren te doen.

Dat ik nu ga stoppen is dus zeker niet uit onvrede of problemen bij de club. Ik doe dit om het simpele feit dat er ook nog veel andere leuke dingen te doen zijn en ik die dan ook graag wil gaan doen nu ik nog gezond en fit ben. Mijn termijn tot de Algemene Ledenvergadering in oktober zal ik volmaken met de volle inzet die ik altijd heb gehad. Op die ALV hoop ik dan mijn opvolger te kunnen voorstellen.

Natuurlijk moet die er komen. Om daar tijd voor te geven en te nemen heb ik mijn besluit al kenbaar gemaakt in de bestuursvergadering van 3 maanden geleden. Ieder van de bestuursleden en ook ikzelf hebben rond gekeken naar een opvolger, maar die is tot heden nog niet gevonden. Degenen onder jullie, die denken dat zij hier geschikt voor zijn en ook zin hebben om dit aan te gaan, neem even contact op met één van de bestuursleden. Zij, die denken iemand te kennen die de ideale voorzitter zou kunnen zijn, laat dit ons dan ook weten.

Dit afscheid als voorzitter is zeker geen afscheid van mijn persoon van de club. Je zal mij nog regelmatig tegenkomen langs de velden, in de kantine of op het terras.

Ik wens jullie allen een mooie zomer en voor wie dat gaan doen, fijne vakantie.

Dank allemaal, dat ik zes jaar lang jullie voorzitter mocht zijn.

Leo van Vuuren