Zondag 1 revancheert zich met ruime zege op PVCV

10 november 2021 - Door: Voetbalcommissie

Vorige week verloor De Meer op bezoek bij DCG zijn ongeslagen status. De ploeg van Stan Bijl wilde zich tegen PVCV dan ook herpakken en deed dat uitstekend: 0-5.

“Dinsdag hebben we de wedstrijd tegen DCG uitgebreid nabesproken. Deze week hebben we de aandacht gelegd op ons aanvalsspel en het dominant zijn tijdens de wedstrijd. En dat waren we vandaag ook. De ploeg was gretig om de nederlaag van vorige week weg te spoelen”, zag Bijl.

In de eerste helft waren de Amsterdammers al de bovenliggende partij en kwamen ze op een 0-1 voorsprong dankzij een fraaie goal van Jasper Santen. Achterin werd er bovendien niks weggegeven. Omdat PVCV vlak voor rust een terechte rode kaart kreeg, had De Meer de hele tweede helft een overtal.

“Toch hadden we het tegen tien man eerst nog even lastig, we kregen niet echt goed druk op de bal”, aldus de trainer van De Meer. Maar daarna stond zijn ploeg goed en liep De Meer uit naar 0-5, dankzij een hattrick van Dennis Trefilov en een goal van Frank Oude Avenhuis. Na een lichte hamstringblessure kon Trefilov nu weer een hele wedstrijd spelen en bewees dus weer zijn waarde: “In de tweede helft was hij echt super. Hij kreeg drie kansen, die hij eigenlijk ook nog zelf creëerde en maakt drie goals.” Een ander positief puntje was de (r)entree van Boris Santen. De middenvelder kwam afgelopen zomer over van WV-HEDW, maar raakte in de voorbereiding geblesseerd. Tegen PVCV kon hij voor het eerst een kwartier meedoen.

Afgelopen dinsdag oefende De Meer nog tegen de reserves van Telstar, een mooie aanloop naar het bekerduel met Hoofdklasser Velsen, dat op donderdag 18 november op de planning staat. De competitie wordt 21 november weer hervat, De Meer ontvangt dan Hooglanderveen.