Training demonstratie ouders/verzorgers

6 oktober 2021 - Door: Voetbalcommissie

Beste ouders/verzorgers van onze jeugdleden, op maandag 25 oktober staan er op alle velden partij vormen klaar zodat de kinderen een wedstrijd kunnen spelen op hun trainingstijd wat op het trainingsschema staat.

Tijdens de ouderbijeenkomst op woensdag 30 juni, hebben Carlos en ik een jaarplanning gepresenteerd met waar we komend jaar samen met jullie aan willen werken. Komend seizoen gaan we met de jeugd in 5 blokken werken van 8 weken, namelijk:

• Het opbouwen van achteruit (TF: aanvallen)
  • Het storen op helft tegenstander (TF: verdedigen)
  • Het creëren van kansen en te scoren (TF: aanvallen)
  • Het voorkomen van doelpunten (TF: verdedigen)
  • Een vijfde periode waarin al het geleerde door geoefend wordt (alle doelstellingen en functies)

Dit alles met als doel de kinderen zich optimaal te laten ontwikkelen. Waarbij iedereen op zijn eigen niveau traint, genoeg succes momenten/plezier beleeft en genoeg prikkels krijgt om zich als speler te blijven ontwikkelen/uit te dagen. Verder ook het ontwikkelen/handvaten geven aan het kader/ouders.

Na de herfstvakantie gaan we aan blok 2 beginnen. Daarom willen Carlos en ik jullie uitnodigen voor de demonstratie training 'het storen op helft tegenstander'.

Maandag 25 oktober van 17.15 – 19.15 uur.

17.15 Inloop

17.30 Start theorie gedeelte Blok 2 'het storen op helft tegenstander'

17.50 – 18.50 Praktijk gedeelte op het veld (met de deelnemers)

18.50 – 19.15 Evalueren met een drankje erbij

Carlos en ik organiseren deze avonden om de ouders handvatten te geven voor als ze op het veld staan bij hun team en wat er allemaal bij komt kijken bij het geven van een training. Tevens om zo het niveau van de training omhoog te krijgen gedurende het seizoen. Wij hopen hierbij op een grote opkomst. Niet alleen de trainers/hulpouders zijn welkom. Ook ouders die belangstelling hebben zijn zeer welkom. Want de club, dat zijn we met ons allen.

Aanmelden voor de demo training graag een mail sturen naar: tjc-ferry(at)svdemeer.nl en graag het team vermelden waar je dit seizoen actief bij bent.

Met vriendelijke groeten,

Ferry van der Meulen en Carlos Alarcón Vidal