Oudejaarsbericht van onze voorzitters

20 december 2021 - Door: Bestuur

Beste sportvrienden, hierbij een eindejaarsbericht van de (jeugd)voorzitters. We willen graag even kort terugblikken op 2021, maar als eerste willen we je heel hartelijk bedanken voor de inzet als speler/speelster, meehelpende ouder, vrijwilliger, coördinator, spelbegeleider, trainer, coach of bestuurslid.

Als we kijken naar de jeugdafdeling van De Meer, dan is het een mooi jaar geweest. Natuurlijk heeft ‘Corona’ weer een dominante factor gespeeld, maar de jeugdafdeling en de vrijwilligers hebben daar goed op geanticipeerd. Top!

Verder is er een prima jeugdopleidingsplan waar we trots op mogen zijn. Het aantal jeugdleden neemt sterk toe en er wordt met plezier gevoetbald. Prestaties zijn er ook en hebben geresulteerd in diverse promoties. Klasse!

Ook voor de club in z’n totaliteit was 2021 natuurlijk weer een uiterst vreemd jaar door alle beperkingen als gevolg van de pandemie. In de eerste helft van het jaar mocht er door de senioren aanvankelijk niet worden getraind en waren wedstrijden helemaal uit den boze. Later in de tijd mocht er op beperkte schaal weer worden getraind, maar bleef het spelen van wedstrijden verboden. Uiteindelijk had de competitie 2020/2021 maar een week of zes geduurd. Het seizoen 2020/2021 werd daarom ook volledig geschrapt.

Voor enige compensatie naar de leden toe werd in de zomermaanden door de zes voetbalclubs van sportpark Drieburg het onderlinge Drieburgtoernooi georganiseerd. Bijna al onze teams namen daaraan deel en konden zo toch nog een paar maanden wedstrijden spelen en alles wat daar bij hoort.

Bij aanvang van het huidige seizoen waren er gelukkig geen beperkingen en was het bij de club één en al bedrijvigheid. De opkomst bij de trainingen was groter dan ooit. Het enthousiasme bij de wedstrijden was dat ook. Het was druk op de club, altijd héél gezellig en dat bleek ook wel uit de inkomsten uit de kantine. Die waren hoger dan ooit tevoren. Dat was natuurlijk zeer welkom nadat die inkomsten gedurende de 10 maanden daarvoor totaal opgedroogd waren geweest.

Helaas, ook dit keer weer kwam er voortijdig een (voorlopig) einde aan het seizoen. Vanaf begin december mag er na 17.00 uur niet meer gesport worden, dus trainen was niet langer mogelijk. De selectieteams konden daardoor geen competitiewedstrijden meer spelen, de recreatieve teams deden dat nog wel.

De resultaten van de diverse teams zijn wisselend geweest. Zeker het vermelden waard zijn wel de resultaten van Zondag 1. Uitkomend in de 2e klasse, uniek voor onze club, staan zij na de nu gespeelde wedstrijden op de 1e plaats in deze competitie!

Op het moment dat ik dit schrijf is het de dag nadat gisteren met onmiddellijke ingang een strenge lockdown werd afgekondigd. Deze gaat duren tot in ieder geval 14 januari en wellicht nog (veel) langer. Laten we hier maar niet op vooruitlopen en er het beste van hopen. Bij de vele beperkingen die er al zijn is sporten juist van groot belang voor lichaam en geest. Daarbij kun je je energie kwijt en je focus even op iets anders zetten dan alle ellende die we inmiddels al sinds een kleine twee jaar door de pandemie ervaren. Maar helaas, degenen die hierover beslissen schijnen dat maar niet te willen begrijpen.

Het einde van dit jaar nadert, dat betekent dat Kerst en Oud & Nieuw aanstaande zijn. Laat je niet weerhouden door de lockdown, blijf in beweging en geniet hiervan. Wij wensen jullie allen heel plezierige feestdagen en een fantastisch sportief jaar 2022!

We vragen hierbij ook even aandacht voor het volgende. Ik (Ron) ga na mijn termijn als jeugdvoorzitter volledig de focus leggen op het trainerschap. We zoeken daarom vanaf het volgende seizoen een nieuwe jeugdvoorzitter die enthousiast is en de jeugdafdeling verder helpt ontwikkelen.

Geïnteresseerd? …en voor meer info, bel Ron (06-20391860), of stuur een email naar jeugdvoorzitter(at)svdemeer.nl

Leo van Vuuren, voorzitter

Ron Schouw, jeugdvoorzitter