Naomi Felder geeft het stokje over, Jock Olykan is nieuwe secretaris

25 augustus 2021 - Door: Bestuur

In januari gaf Naomi Felder te kennen dat zij aan het eind van het afgelopen seizoen zou stoppen met haar werkzaamheden als secretaris. Natuurlijk hadden we als bestuur alle begrip voor haar beslissing, maar vonden het wel ontzettend jammer, ik niet in de laatste plaats.

Naomi werd secretaris een paar maanden nadat ik was aangetreden als voorzitter. Dan moet je maar zien hoe de samenwerking gaat worden. Zeker die tussen voorzitter en secretaris, want deze twee hebben heel veel contact over heel veel van wat er gebeurt binnen de club. Vanaf het begin ging die samenwerking uitstekend en begrepen we elkaar heel goed.

Kort na alle festiviteiten rondom het 100-jarig jubileum werd door het bestuur het besluit genomen om de plannen voor nieuwbouw, die toen al een jaar of acht op de plank lagen, te gaan realiseren. Naomi is architect en zij had het ontwerp en de tekeningen daarvoor al enkele jaren daarvoor gemaakt. Dat was een mooie en belangrijke bijkomstigheid, want zij kon nu vanuit twee posities deze nieuwbouw sturen en op de voet volgen. Tijdens de voorbereidingen was er vrijwel dagelijks contact en onderhandelden we met (kandidaat) aannemer, de gemeente en andere instanties die bij zo’n project komen kijken. Tijdens de bouw was ze wel twee, drie of soms nog meer dagen per week op de werkvloer voor inspectie. Het resultaat van al haar inspanningen hebben we inmiddels allemaal gezien. Daarnaast deed ze haar “gewone” werkzaamheden als secretaris ook uitstekend, punctueel. Ze reageerde altijd snel op alles wat voorbij kwam. Voor mijzelf was het ook heel prettig dat ze goed aanvoelde dat als er soms iets teveel op mijn bordje kwam te liggen dat zij dan zaken deels afhandelde en mij daarmee dan wat uit de wind hield.

Namens het gehele bestuur en namens de hele club wil ik Naomi ontzettend bedanken voor het vele goede dat ze in de afgelopen jaren voor ons heeft gedaan. We zoeken nog naar een geschikt moment waarbij we als gehele club onze dank aan haar kunnen tonen, maar door alle beperkingen die er zijn komt dat er nu nog niet van. Gelukkig zullen we Naomi ongetwijfeld nog vaak bij de club tegenkomen.

Sinds januari zijn we op zoek geweest naar een vervanger voor Naomi, onder andere via de website en door mensen dat face to face te vragen. Helaas had dat geen resultaat en zag het ernaar uit dat we zonder secretaris het nieuwe seizoen moesten ingaan, wat eigenlijk niet kan.

Gelukkig kwam daar enige weken geleden toch verandering in. Jock Olykan informeerde bij ons wat de werkzaamheden als secretaris zijn en na goed te hebben nagedacht besloot hij de uitdaging aan te gaan. Gisteravond heeft Naomi al haar werkzaamheden en alles wat daarbij hoort aan Jock overgedragen. Jock is de zoon van Caroline Bunnig die al vele jaren deel uitmaakt van het bestuur, de laatste jaren als vrijwilligers coördinator. Hij kent de club goed, al vanaf zijn zesde jaar voetbalt hij bij ons. Nu, zeventien jaren later wil hij graag iets voor de club doen en neemt hij de soms best wel intensieve en verantwoordelijk taak als secretaris op zich. Natuurlijk zal hij hier op zijn eigen manier invulling aan geven. Wij hebben er het volste vertrouwen in dat hem dat goed zal gaan lukken. Daarnaast hopen we dat hij het met veel plezier zal doen. We kijken uit naar onze samenwerking en wensen hem heel veel succes!

Leo van Vuuren,