Gelijkspel Zondag 1 tegen Theole

11 oktober 2021 - Door: Voetbalcommissie

Zondagmiddag kreeg de Zondag 1 deze week Theole op bezoek. Vorig seizoen werd deze wedstrijd ook gespeeld en wonnen de Amsterdammers met 3-0. Deze editie had de ploeg van Stan Bijl het lastiger en moest het uiteindelijk genoegen nemen met een punt.

De Meer begon de wedstrijd goed, al werd snel duidelijk dat ook Theole zeker zijn kwaliteiten heeft met een sterk middenveld. Toch wist de thuisploeg op voorsprong te komen. Halverwege de eerste helft stond het 2-0 dankzij twee goals van Dennis Trefilov en leek niks een nieuwe zege voor De Meer in de weg te staan.

Maar in de tweede helft kreeg De Meer het steeds lastiger en ontstonden er ruimtes voor de bezoekers uit Tiel. Nadat doelman Dion Boonstra een speler van Theole vloerde kreeg hij geel en ging de bal op de stip en Eftal Elmas benutte de penalty: 2-1. Daarna drukte Theole door en wist het ongeveer een kwartier voor tijd de 2-2 te maken, wederom via Elmas. Dat was ook de eindstand.

“Ik verwijt mezelf vooral dat we de tweede helft niet wat dichter bij elkaar zijn gaan spelen en wat lager op het veld. We hadden puur op resultaat moeten gaan spelen en dat neem ik mezelf kwalijk. Bij winst hadden we vandaag echt goede zaken gedaan. De jongens hebben in ieder geval keihard gewerkt vandaag”, aldus Stan Bijl na afloop.

IVV was de enige ploeg die net als De Meer op 6 punten stond na 2 duels. Ook de Landsmeerders speelden zondagmiddag echter gelijk, waardoor De Meer zelfs twee punten los had kunnen komen, maar dat zat er dus niet in. Volgende week staat een bezoek aan RODA ’23 op het programma. De ploeg van Bnar Toofeek was dit weekend vrij.