De Meer en Hilversum schieten niks op met gelijkspel

12 maart 2012

HILVERSUM – s.v. De Meer  zat 1 en FC Hilversum zat 1 hebben in een goede en aantrekkelijke wedstrijd de punten verdeeld. Dat na 93 minuten ‘de brilstand’ op het scorebord stond, mag een klein wonder heten. Er waren zowel mogelijkheden als kansen voor beide ploegen. Het venijn zat hem in de staart toen de Amsterdammers een omstreden strafschop mistten. Ondanks dat het gat met koploper Eemboys oploopt, kunnen beide oefenmeesters met de uitslag leven. Het was goed vertoeven op Sportpark Crailoo. Op een prima bespeelbaar veld lieten beide ploegen verzorgt voetbal zien. Dit kwam mede doordat de ploegen elkander tot aan de middenlijn lieten voetballen. In de eerste tien minuten gebeurde er weinig en was het vooral aftasten van beide kanten. Het eerste gevaar komt op naam van Jesse die een voorzet van Tijs niet lekker kan afwerken. De ploegen zijn aan elkaar gewaagd tot aan de wedstrijd in de 19e minuut. De prima spelende Matthijs voelt na een duel iets “knakken” in de enkel. Hij wordt per brancard van het veld gedragen met een naar het laat aanzien flinke blessure. “Het gaat nu wel beter”, vertelt de linksback na terugkomst uit het ziekenhuis. “Het is in ieder geval zwaar gekneusd. Of er meer schade is, kan dr. Bernhard nu nog niet vaststellen. Als de zwelling volgende week is verdwenen, gaan we weer wat kiekjes maken. In de tussentijd zal Brechtje mij, zoals ze dat altijd doet en een goede voetbalvrouw betaamt, uitgebreid verzorgen in haar zusterpakje.” [Op de redactie twijfelt niemand daaraan, red.]. De Meer lijkt door het bovengenoemd incident even van slag. De thuisploeg wordt sterker en krijgt driemaal de mogelijkheden om de score te openen. Doelman Wolter, de lat en een matige eindpass staan een Hilversumse treffer in de weg. Daarna krijgen de Amsterdammers de overhand. Met goed positiespel en sprankelende combinaties komen de roodhemden voor het doel van de Hilversummers. Maar ook Joost, Bo en wederom Jesse weten het net niet te vinden. Als snel in de tweede helft worden de intenties van Hilversum duidelijk: snel de score openen. “Ik weet niet wat er bij hen in de thee zat, maar ze gingen als de brandweer”, aldus Mark Wiggerts. “Het was een ouderwets offensief van onze Hilversumse vrienden. Met het nodige kunst- en vliegwerk hebben we het doel weten schoon te houden.” Coach Joost vult aan: “We werden de eerste 15 minuten na rust overlopen. We konden zelf de bal niet in de ploeg houden, verloren de slag op het middenveld en waren kwetsbaar op de vleugels.”Het was vooral de rappe Hilversumse rechtsbuiten die invaller Edwin van Wegen meerdere malen zijn hielen liet zien. [van Wegen zal die avond lekker geslapen hebben, red.]. Zijn voorzetten konden echter door niemand in het doel worden gewerkt. Het was ook niet de middag van de makkelijk scorende Hilversumse spits die overal op het veld werd geschaduwd door minimaal één Amsterdammer. Waar hij vaak ongelukkig was in de actie, wist hij toch eenmaal te ontsnappen aan het voortreffelijke verdedigingsduo Marcel en Pim. Vanuit buitenspelpositie mag hij op doelman Wolter af. Gelukkig voor hem schiet de spits de bal recht op hem af en ook de rebound verdwijnt via een Hilversums been naast de goal. Nadat de Hilversumse storm is gaan liggen, krijgen ook de Amsterdammers enkele goede mogelijkheden. Een voorzet van Jesse gaat voorlangs en een poeier van de balvaste Joost naast. Na een prima crossbal van Lucas schuift Tijs de bal voorbij de keeper en langs de verkeerde kant van de paal. \"Het lijkt wel of hij er vandaag aan beide kanten niet wilde\", aldus de Amsterdamse aanvoeder voor de camera\'s van AT5. Bij het andere doel vliegen enkele ballen, waaronder een hoekschop, gevaarlijk voorlangs en weet ook Wolter enkele malen nuttig met de benen te interveniëren. Als in de 87e minuut Jesse door Joost wordt diepgestuurd, kan enkel de doelman nog aan de rem trekken. Waar sommige Hilversummers discussieren over wel of geen strafschop zijn er andere die er van overtuigd zijn dat de overtreding buiten het strafschopgebied was. Uiteindelijk gaat de bal op de stip, maar wordt de inzet van Joost gestopt door de doelman. Zo blijven vanmiddag de drie topscorers van de 4e klasse D, samen al goed voor 49 goals, allen droog staan.
De Amsterdamse oefenmeester heeft vrede met de uitslag. \"Het was een wedstrijd die twee kanten op kon en dan is een puntenverdeling het eerlijkst. Maar als je dan op zo\'n moment een penalty krijgt... Over het vertoonde spel ben ik uiterst tevreden en is een revanche voor de tweede helft van vorige week tegen DOB. Na wat ik vanmiddag gezien heb, ga ik vol vertrouwen de komende wedstrijden tegemoet.\" Of er in die wedstrijden ook een beroep kan worden gedaan op een geheel fitte selectie, is nog maar de vraag. Naast Matthijs liepen ook Lucas, Japie en Tijs (kleine) pijntjes op. Laatstgenoemde vertelt hierover: \"als je het zo bekijkt, lijkt het inderdaad wel een slagveld. Dat geeft alleen maar aan dat de wedstrijd op het scherpst van de snede werd gespeeld. Maar ik geloof heilig dat onze medische staf iedereen weer heeft opgelapt voor volgende week zaterdag.\" Dan wordt er gespeeld tegen de nummer twee Maarssen. Wil De Meer nog aansluiting behouden met de kop van de ranglijst, dan volstaat alleen een winst. U bent vanaf 14:30 van harte welkom op Sportpark Drieburg op de mannen aan te moedigen in wederom een topwedstrijd!