Amstel Tijgers nodigt buren uit

12 september 2010

Amstel Tijgers, gooit de deuren van de Jaap Edenhal open en nodigt jullie binnenkort uit om eens kennis te maken met de snelste teamsport van de wereld. Begin oktober vangt de ijshockeycompetitie aan en Amstel Tijgers houdt de eerste twee thuiswedstrijden open huis. Dan bent u gratis welkom in de Jaap Edenhal voor een avondje uit met Spektakel, Strijd, Sensatie, Samenspel en Sportiviteit!
Het is een tijdje stil geweest rond de Amstel Tijgers. De AT-pro is in zwaar weer terecht gekomen zodat er komend jaar geen Eredivisie ijshockey is in Amsterdam. Onvoldoende financiële middelen en organisatorische problemen lagen hieraan ten grondslag.

Amstel Tijgers, heeft een groot deel van de selectie van het afgelopen seizoen behouden. Zelfs met Mark Tanner (Nederlands Canadees) hebben zij zelfs een International op het ijs. De selectie wordt aangevuld met een aantal talenten uit de jeugd.
Dit gaat gebeuren onder de “IJshockey Vereniging Amstel Tijgers anno 1963”.

Wij zijn dan ook bijzonder verheugd dat Ron Berteling, Mister IJshockey ofwel de grootste ambassadeur van het Nederlandse ijshockey, de man met de meeste Interlands (213 caps) en ruim 750 wedstrijden op Eredivisie niveau, ook nu weer de trainingen gaat verzorgen.

Ron, is al vele jaren de vaste drijvende kracht achter het Amsterdamse ijshockey. Na 2000 heeft hij de ontwikkeling van de Amsterdamse jeugd opgepakt, met als doel daar in de komende jaren de vruchten van te plukken voor het Amsterdamse IJshockey.

Het coachen tijdens de wedstrijden van het team wordt opgepakt door niemand minder dan routinier Alexander Schaafsma met als assistent de International Mark Tanner.
Beiden zijn meer dan doorgewinterde Eredivisie spelers waar de jeugd nog veel van kan leren. Hiermee geven wij gelijk de ambities van het Nieuwe 1e Divisieteam aan.

Zodra wij het competitieprogramma kennen zullen wij de webredactie van uw club informeren wanneer u voor een geweldig avondje IJshockey langs kunt komen in de Jaap Edenhal.

Met vriendelijke groet,
Namens het Bestuur van de Amstel Tijgers

Rudy Bouquet (redactie Nieuwsbrief Amstel Tijgers)