Zwaarbevochten zege van De Meer zondag 1 op ASV Arsenal

17 april 2012

Amsterdam - De Meer Zondag 1 doet nog goed mee in de 3e periode en stond voorafgaand aan de wedstrijd met ASV Arsenal op een 4e plaats met 2 punten achter de koplopers Geinburgia, sv Diemen en Arsenal. Een overwinning vandaag zou zeer belangrijk zijn voor het team van trainer Alarcon Vidal. De Meer begon de wedstrijd met goed veldspel, maar was veelvuldig slordig in de afwerking waardoor het lang 0-0 bleef. Arsenal was fysiek wat sterker, wat resulteerde in veel vrije trappen en balbezit voor De Meer. Via de flanken ging het beter met de roodhemden en werden nu gevaarlijker, maar de achterhoede van Arsenal gaf geen krimp. Ondanks dat het middenveld van De Meer goed op dreef was, was ook Arsenal via de zijkanten gevaarlijk. Na 35 minuten spelen is er een goed opgezette aanval van De Meer wat een corner opleverde. De goed genomen hoekschop komt net niet goed voor het hoofd van Ruben, maar de afvallende bal wordt schitterend door Thomas diagonaal ingeschoten, 1-0. Arsenal werd nu via de vleugels weer gevaarlijk, maar de verdedeging hield goed stand. De Meer kreeg met goed middenveldspel vlak voor de rust weer kansen, maar was wederom slordig in de afwerking.

Na de thee werd Arsenal via de beide flankspelers gevaarlijk, maar met Willem in het doel en met voor hem een sterke verdediging, had er goed het oog in. Na weer een mooie aanval van De Meer over links scoorde Mouad op een assist van Ruben in de 65e minuut fraai de 2-0 binnen. Het werd nu een echt voetbalgevecht,met hier en daar wat onvriendelijkheden. Arsenal zocht nu veelal de aanval, maar het was De Meer die aan de andere kant de mooiste kansen kreeg die niet verzilverd werden. Zo kabbelde de wedstrijd door naar het einde. Willem hield nog een paar schoten uit zijn doel en de verdediging stond als een huis. Ver in blessuretijd na wat gerommel in de verdediging scoorde Arsenal nog tegen. Een zwaar bevochte, verdiende overwinning, eindstand 2-1 en De Meer behoudt haar goede positie in de 3e periode. Nog 3 finales zijn er te spelen, beginnend zondag 22 april uit tegen sv Ouderkerk om 14:00 uur, komt allen!
Uw verslaggever langs de lijn; Bert Helsloot