Zondag 1 zorgt met één windvlaag voor winst op sc Muiderberg

28 oktober 2013

Onder herfstachtige omstandigheden mocht s.v. De Meer Zondag 1, sc Muiderberg ontvangen op Sportpark Drieburg. Een straffe wind stond over het eerste veld, dat ondanks het herfstweer goed te bespelen was.
Vooraf aan de wedstrijd moesten Ruben Peuchen en Radouan Tairlbahre zich helaas afmelden met blessures, zodat Dennis Mulder bij het eerste team werd gehaald en zowaar ook meteen in de basis mocht starten op de plek van Ruben.

De Meer, derde in de poule, was het aan de stand verplicht om in deze wedstrijd tegen de nummer laatst een goed resultaat te halen. De laatste weken ging alles wat moeizaam, dus iedereen hoopte dat het vertrouwen dit keer weer wat terug zou nemen.
De eerste helft had de Zondag 1 de harde wind tegen en dat zorgde ervoor dat het niet spectaculair was wat er op het veld gebeurde. sc Muiderberg zakte goed in, liet onze verdediging aan de bal, maar gaf weinig weg. Als De Meer het dan al probeerde bemoeilijkte de wind vaak een lange bal of voorzet. Het werd echter in de 8e minuut wel 1-0. Toch een hoge voorzet door de lucht van Daan Balijon werd door Stefan de Vries als enige goed ingeschat. Zijn eerste inzet werd nog gepareerd door de doelman van Muiderberg. De bal viel wederom bij Stefan in de voeten en hij bediende vervolgens Louis Achterbergh op maat, zodat hij de 1-0 kon binnen tikken.
Even daarna had Dennis Mulder alle pech op zijn pad nadat zijn knie weer in het veld bleef steken en hij wederom zijn gekwetste knie licht verdraaide. Hopelijk valt het dit keer voor hem mee, hij werd vervangen door Yuri Gotoh.
De spelers van sc Muiderberg lieten het er niet bij zitten na de openingstreffer en gingen op zoek naar een gelijkmaker. Door de harde wind mee waren zij veelvuldig gevaarlijk via de linkerflank. De rappe half- en buitenspeler zorgde ervoor dat doelman Joey Hidding enkele keren handelend moest optreden. Eenmaal werd hij wel gepasseerd door de linkshalf van de bezoekers die een lange rush beloonde met een zeer terechte gelijkmaker, ruststand 1-1.

Na de pauze ging het echter even heel snel bij De Meer. Gesterkt door een goede peptalk van de coach en de wind vol in de rug werd de wedstrijd volledig veranderd. Sommige supporters zaten nog aan de koffie of thee, maar binnen 8 minuten tijd was de eindstand al bepaald op 4-1.
Allereerst was het weer Louis Achterbergh die een mooie vrije trap van ongeveer 20 meter hard boven de doelman en onderkant lat binnenschoot, 2-1.
Amper 2 minuten daarna was het Thomas Gesink die net als vorige week wist te scoren, dit keer kopte hij raak uit een corner van Daan Balijon, 3-1.
En in de 53e minuut werd linkshalf Mouad Ben Zidane onterecht neergehaald in het strafschopgebied en werd de penalty door Daan Balijon onhoudbaar voor de doelman binnen geschoten, 4-1. Helaas moest Mouad zich hierna wel noodgedwongen laten wisselen met een vervelende enkelblessure.

De Zondag 1 speelde een veel betere tweede helft en wist nu de duels om de \'tweede\' bal te winnen. Het was echter aan spits Stefan de Vries te danken dat de score niet veel hoger uit viel, maar zijn vizier stond vandaag niet op scherp, waardoor de einduitslag na 53 minuten al op het scorebord stond.

Na de wedstrijd werd bekend dat koploper KDO haar wedstrijd ook had gewonnen, maar dat de nummer 2 ZO United dure punten had verloren door de nederlaag tegen Swift. Daardoor stijgt De Meer één plaats naar boven. Met nog een speelronde te gaan in de eerste periode staat De Meer nu 2 punten achter KDO.
Het kan dus nog wel eens ongemeen spannend gaan worden aankomende zondag. De Meer speelt dan uit tegen NFC in Amstelveen. Het duel aan de Sportlaan begint om 14:00 uur.

Van uw verslaggever langs de lijn.

Opstelling: 1.Joey Hidding 2.Rodger Buijs 3.Rik van Houten 4.Thomas Gesink (13.Adnane Stitou) 5.Matthijs Zwaal 6.Daan Balijon(c) 7.Stefan de Vries 8.Luc van Haaren  9.Louis Achterbergh 10.Dennis Mulder (12.Yuri Gotoh) 11.Mouad Ben Zidane (14.Paul Brink)