Zondag 1 wint vermakelijk duel van sv Ouderkerk

11 november 2013

In de afgelopen 5 seizoen speelde De Meer telkens leuke wedstrijden tegen sv Ouderkerk. Met uitzondering van vorig seizoen zaten de beide teams telkens bij elkaar in de competitie. Voorafgaande aan deze wedstrijd had Ouderkerk vorige week aansluiting gevonden bij de subtop en was het aan De Meer om te laten zien dat zij tot de kandidaten blijven behoren voor de bovenste plaatsen.

Door het herfstweer was het eerste veld helaas afgekeurd, maar kon de wedstrijd wel doorgang vinden aangezien er werd uitgeweken naar het tweede (kunstgras)veld. Beide teams verschilden ook niet zoveel met de afgelopen seizoenen. Het was voor de Zondag 1 dus ook bekend welk spelletje Ouderkerk hanteert. In de openingsfase waren de ploegen gelijkwaardig aan elkaar en werd er goed gevoetbald.
De Meer kreeg al snel de overhand en kreeg een grote kans nadat Ruben Peuchen aan de rechterkant werd weggestuurd. Zijn voorzet bereikte de mee opgekomen linksback Sean Morrissey, maar zijn inzet belandde op de paal. Niet veel later moest Sean alweer geblesseerd het veld verlaten met een enkelblessure, Daan Balijon was zijn vervanger.
In de twintigste minuut was het wel raak voor de thuisploeg. Een afgemeten vrije trap van Matthijs Zwaal kwam aan de rechterkant terecht bij Rodger Buijs. Zijn voorzet werd op waarde geschat door Ruben Peuchen die alweer zijn zesde doelpunt van het seizoen kon binnenkoppen, 1-0.

Ouderkerk moest na de achterstand een tandje bijzetten en zij zochten vaak via een lange bal van achteruit de voorhoedespelers. Tot grote kansen leidde dit nog niet, omdat vaak het lange centrale verdedigingsduo Matthijs en Rik van Houten de spitsen in de lucht de baas waren. De Meer ging nog voor rust op zoek naar een tweede doelpunt, maar er werd iets te onrustig rondgespeeld en er werd niet goed gebruik gemaakt van de geboden ruimte, ruststand 1-0.

Na de rustpauze bleef het spelbeeld hetzelfde. Er werd door beide ploegen leuk gevoetbald in deze sportieve wedstrijd. Ouderkerk had twee omzettingen gedaan na rust en dit zorgde ervoor dat zij meer grip kregen op het middenveld, waardoor er ook meer gecombineerd werd.
Na 10 minuten spelen kreeg De Meer een corner aan de linkerkant. De inzet werd bij de eerste paal verlengd door Stefan de Vries, waarna de centrale verdediger van de bezoekers de bal met de hand weg sloeg voordat Louis Achterbergh kon binnenschieten. Scheidsrechter Draaijer kon niet anders dan een strafschop toe te kennen aan De Meer. Daan ging achter de bal staan, maar zag zijn inzet veel te hard op de bovenkant van de lat belanden, terwijl de doelman van Ouderkerk al in de andere hoek lag.

In het laatste half uur bleef het spel maar op en neer gaan. Beide teams kregen aardig wat mogelijkheden op een doelpunt, maar aan beide zijdes bleken de goed spelende doelmannen een sta in de weg.
Hierdoor bleef de eindstand steken op 1-0 en was De Meer al met al de terechte winnaar van de middag.

Volgende week staat er weer een leuke wedstrijd op het programma, dan speelt De Meer uit tegen de nummer vier van de ranglijst, Swift. Het duel op sportpark Olympiaplein begint om 14:30 uur.

Van uw verslaggever langs de lijn.

Opstelling: 1.Joey Hidding 2.Rodger Buijs 3.Rik van Houten 4.Matthijs Zwaal 5.Sean Morrissey (12.Daan Balijon) 6.Luc van Haaren 7.Stefan de Vries(c) (14.Radouan Tairlbahre) 8.David Hielkema (13.Yuri Gotoh) 9.Louis Achterbergh 10.Ruben Peuchen 11.Mouad Ben Zidane
Wissel: 15.Willem Meering