Zondag 1 wint overtuigend van KDO

16 september 2013

Al in de tweede speelronde stond er een topper op het programma afgelopen zondag in de 4e klasse F. KDO won vorige week met maar liefst 7-1 van Nautilus en De Meer won met 0-3 van RKAV. De nummer 1 en 3 van de ranglijst dus, maar verwacht wordt ook dat beide ploegen bij de eerste vijf kunnen eindigen.

Onder leiding van scheidsrechter Muller werd er om 14:00 uur afgetrapt op sportpark Drieburg. De Zondag 1 liet al snel zien dat er voor KDO vandaag niets te halen viel. De duels werden op elke positie gewonnen, het combinatiespel van De Meer was goed en KDO kon, mede door wind tegen, amper aan opbouwen toekomen.
Het was dan ook de thuisploeg dat een paar kansjes wist te creëren, maar deze bleven beperkt tot schoten van buiten de 16.
Na ruim een kwartier was het echter wel raak nadat Ruben, Rodger op rechts in de diepte wist weg te sturen. Zijn voorzet belandde bij de tweede paal waar Ruben alweer stond opgesteld en de bal binnen kon schieten, 1-0.

De frustratie bij een KDO speler liep hoog op, want amper 5 minuten na de openingstreffer schopte hij Luc volledig uit het niets vervelend na. De goed leidende arbiter zag dit ook prima en gaf de rechtsbuiten van KDO volledig terecht de rode kaart. Het zelfvertrouwen bij de bezoekers was volledig weg en De Meer kon nu met nog meer ruimte doorgaan met het vertrouwde spel. Helaas werd er te snel naar voren gedacht, waardoor het spel wat slordig werd en de ruststand beperkt bleef tot 1-0.

In de tweede helft was het KDO dat De Meer al snel ging vastzetten van achteruit. De wind speelde een belangrijke rol, want ook nu was het lastiger om goed te kunnen voetballen. KDO won veelal de lange bal, maar gelukkig kon De Meer door de meer-tal situatie snel druk zetten op de \'tweede bal\'.
In de 65e minuut was het Ruben die op rechts doorbrak. Zijn voorzet werd nog net gemist door Stefan, maar nadat Luc de bal bij de tweede paal wist op te pakken en zijn tegenstander omspeelde kon hij de bal weer voorbrengen en was het voor Stefan een koud kunstje om de bal binnen te tikken, 2-0.
Vijf minuten daarna was het weer Daan die een prima corner afleverde op het hoofd van Ruben die daarmee de 3-0 liet aanteken en het was een precieze kopie van zijn eerste goal vorige week tegen RKAV.

De enige fout van de wedstrijd werd vervolgens vanaf de daaruit volgende aftrap gemaakt. Nadat iedereen nog euforisch stond te genieten van de tussenstand op het scorebord werd er een diepe bal verstuurd naar de voorhoedespeler van KDO. Weifelend optreden van de verdediging en doelman Joey zorgde ervoor dat KDO toch nog een eretreffer wist te maken en de spanning weer enigszins wist terug te brengen, 3-1.

In het laatste kwartier gebeurde er weinig bijzonders meer en wist De Meer dat het een belangrijke overwinning had geboekt. Door opnieuw een ruime overwinning van Zuidoost/United (0-5 tegen vv UNO) moet de Zondag 1 genoegen nemen met een tweede plek op de ranglijst. Het is echter nog pas september, dus laten we eerst maar weer naar de volgende wedstrijd kijken. De Meer speelt aanstaande zondag uit tegen sc Buitenveldert. De wedstrijd op Sportpark Buitenveldert begint om 14:30 uur.

Van uw verslaggever langs de lijn.