Zondag 1 wint nipt bij SDOB

22 april 2013

Op een mooie lentemiddag, in het pitoreske Broek in Waterland, moest de Zondag 1 een goed resultaat behalen bij de plaatselijke SDOB om de concurrentie niet uit het oog te verliezen.

De wedstrijd begon zoals vooraf werd verwacht. Veel balbezit voor De Meer en een verdedigend, afwachtend SDOB. Toch had de thuisploeg daar de afgelopen weken succes mee gehad door een goede overwinning op Ilpendam en gelijkspel tegen voormalig koploper asv Arsenal.

Het vele balbezit van De Meer resulteerde ook in een aantal kansjes voor de goal. Zo kreeg Thomas een goede mogelijkheid nadat Rodger goed voorzette na een aanval over de rechterflank. Ondanks de enorme lengte die de ploeg van SDOB bezit was het De Meer dat steeds gevaarlijk was bij de hoekschoppen. Bij een van de pogingen wist de keeper een harde kopbal van Ruben onschadelijk te maken en uit een scrimmage viel de bal voor de voeten van Thomas, die de bal voor het inschieten had, maar helaas controleerde hij de bal verkeerd.

De 0-1 in de 35e minuut viel uiteindelijk volkomen terecht, nadat Matthijs via een lange pass van achteruit Thomas probeerde te vinden, was het uiteindelijk Stefan die de verdedigers en keeper van SDOB te snel af was en de bal hard buitenkant rechts in de korte hoek inschoot.
Tegenvaller was dat Rodger al snel last kreeg van zijn hamstring en zich moest laten vervangen door Koen. Kasper nam zijn positie als rechtsback in.

In de tweede helft moest de Zondag 1 er voor waken dat SDOB nu iets meer uit hun schulp zouden gaan kruipen om een gelijkmaker te forceren. SDOB heeft bovendien heel wat snelheid op de flanken en dat kon nog wel lastig worden in de counter.
SDOB werd inderdaad wat sterker in ging meer druk zetten op de verdediging. Yan en Matthijs probeerde de bal nog steeds snel rond te laten gaan, maar de pass naar voren was moeilijker te geven. Toch kreeg de De Meer nog een aantal grote mogelijkheden nadat Ruben tot twee keer toe een grote kans onbenut liet en Mouad twee schotkansen naast zag gaan.

SDOB bracht een boomlange spits in het veld, nadat Matthijs geblesseerd uitviel na duizeligheid/hoofdpijn, en ging 1 op 1 spelen om een punt uit het vuur te slepen. Thomas moest daardoor vanuit de spits naar achteren en Oussama verving Matthijs op het veld.
Omdat De Meer niet meer wist te scoren bleef het een spannende wedstrijd en ging het spel op en neer. SDOB kreeg nog een aantal goede mogelijkheden, maar Joey pakte vandaag de volle 3 punten voor zijn ploeg. Na een goede redding oog in oog met de linksbuiten en een goede safe in de korte hoek na een schot van de rechtsbuiten had hij ook nog een engeltje in het doel nadat een voorzet op de paal belandde.

Na 94 minuten floot de prima fluitende arbiter af en had De Meer een prima 0-1 overwinning uit het vuur weten te slepen. Helaas wisten ook SDZ en Ilpendam te winnen waardoor de Zondag 1 nog steeds niks in eigen handen heeft.

Aankomende donderdag speelt De Meer een inhaalwedstrijd om 19:00 uur uit tegen Kwadijk op Sportpark Kwadijk en aanstaande zondag wordt om 14:00 uur de resterende 40 minuten thuis op Sportpark Drieburg tegen SDZ gespeeld, in verband met het feit dat deze wedstrijd een aantal weken geleden bij een 3-0 tussenstand voor De Meer werd gestaakt door een blessure van de scheidsrechter.