Zondag 1 wint gemakkelijk van TOG

15 oktober 2012

Ondanks de vele regenval van het afgelopen weekend kon de wedstrijd van de Zondag 1 toch doorgang vinden. Tegenstander van vandaag was TOG. Onder leiding van de goed fluitende arbiter, de heer van Leeuwen, ging de wedstrijd om 14:30 uur van start op het kunstgras.

De Meer begon de wedstrijd met veel balbezit van achteruit, alleen zat TOG er constant kort op, waardoor er weer snel balverlies werd geleden als De Meer in de buurt van de 16-meter van de tegenpartij kwam.
TOG kon in het begin nog goed meekomen en speelde voornamelijk hun boomlange spits in, die de bal goed kon afschermen voor de defensie van De Meer en vervolgens de snelle buitenspelers in stelling brengen. Grote kansen werden er aan beide zijdes niet gecreeërd.

Na ongeveer 30 minuten spelen werd Mouad goed aangespeeld en tijdens zijn goede passeeractie werd hij onderuit getikt door de verdediger van TOG, de scheidsrechter wees resoluut naar de stip, penalty! Louis ontfermde zich over de bal en schoot deze hard en overtuigend in de hoek, 1-0.
De bezoekers waren niet blij met de beslissing van de scheidsrechter en gingen mede door hun frustaties van de achterstand een aantal malen grof de duels in, wat hen terecht een aantal gele kaarten opleverde. Tweemaal probeerde zij voor rust ook nog een penalty te claimen, maar de scheidsrechter liet zich niet verleiden tot cadeautjes, want de achterhoede van De Meer stond gewoon prima te verdedigen, ruststand 1-0.

In tegenstelling tot de voorgaande twee wedstrijden werd er dit keer niet direct vanaf de aftrap gescoord door de tegenpartij. De roodhemden gingen goed door met combineren en TOG was in de rust wat gekalmeerd. De Meer ging op zoek naar een tweede goal en TOG ging al snel 1 op 1 spelen, waardoor er veel ruimtes lagen op het veld.

De ruim een uur viel de verdiende 2-0 dan toch. De vrije trap van Sebastiaan vloog langs alles en iedereen en ook de keeper van TOG ging onder de bal door. Stefan stond precies op de goede plek voorbij de tweede paal om de bal langs de keeper te koppen, 2-0.
TOG ging nog wat meer opportunistischer spelen en kregen ook een aantal goede kansen uit standaardsituaties. Het was Adnane die een bal nog van de doellijn wist te halen toen Joey al was gepasseerd. Aan de andere kant stond de paal de 3-0 in de weg en werden de veelvuldige counters niet goed uitgespeeld, zodat de eindstand 2-0 bleef.

Al met al een gemakkelijke middag voor de Zondag 1 die door dit resultaat de koppositie in de 4e klasse E over wist te nemen van asv Arsenal. Echter heeft De Meer wel 2 wedstrijden meer gespeeld dan de concurrent, dus aan dit feit moet niet veel waarde worden gehecht.

De eerstvolgende competitiewedstrijd is pas weer op 4 november thuis tegen de Meteoor. Aanstaande zondag speelt de ploeg van trainer Alarcon Vidal de 2e ronde van de KNVB beker uit tegen 2e klasser VSV. De wedstrijd op sportpark \"de Hofgeest\" in Velserbroek begint om 14:00 uur.

Van uw verslaggever langs de lijn.