Zondag 1 wint eerste competitiewedstrijd na de winterstop

20 januari 2014

In de winterstop heeft de zondagselectie goed door getraind en zijn er twee oefenwedstrijden afgewerkt tegen afc Taba (5-3 winst) en FC Weesp (6-4 nederlaag).
Net als de eerste seizoenshelft begon De Meer ook de tweede helft van het seizoen tegen RKAV uit Aalsmeer. De eerste wedstrijd van het seizoen werd uit gewonnen met 0-3 in het voordeel van de Zondag 1.

Op een slecht bespeelbaar 1e veld waren het de bezoekers die feller aan de wedstrijd begonnen. De opbouw van de Zondag 1 werd al vroegtijdig onder druk gezet en in de duels kwamen de spelers van RKAV beter voor de dag in het eerste kwartier. RKAV probeerde direct de snelle buitenspelers te bereiken, maar veel gevaar konden zij niet stichten in de defensie van De Meer. Een ogenschijnlijke openingstreffer van RKAV werd terecht afgekeurd door scheidsrechter Aygun vanwege duwen in de rug.

De Meer schrok ietwat wakker en begon steeds beter onder de druk uit te voetballen. Dit resulteerde al snel in een aantal kansen voor de thuisploeg. Na een half uur spelen was het Rodger Buijs die een afgemeten voorzet afleverde bij Ruben Peuchen. Zijn kopbal leek wel houdbaar, maar de doelman van RKAV tastte mis en was het 1-0 voor De Meer.
Niet veel later moest de doelman ook gewisseld worden in verband met een rugblessure.
Net voor het rustsignaal werd aanvoerder Daan Balijon hard getackled rond de 16-meter van RKAV. De tackle was onfortuinlijk ingezet en Daan kreeg een harde schop op de enkel, in de rust moest hij zich laten vervangen.

Toch kwam De Meer in de 44e minuut ook nog op een riante 2-0 voorsprong. Na goed doorgaan van Dennis werd Mo bereikt in de zestien. De spits faalde niet en schoot de bal beheerst in de hoek langs de doelman, ruststand 2-0.

In de 10e minuut na rust raakte een speler van RKAV ernstig geblesseerd aan het hoofd na een ongelukkige botsing met Ruben. Gevreesd werd voor een jukbeen breuk of erger, dus de wedstrijd werd langdurig stilgelegd, omdat een oproep voor een ambulance noodzakelijk was.
Na de blessurebehandeling werd de wedstrijd \'gewoon\' verder uitgespeeld. Waar een aantal supporters van RKAV het totaal niet eens waren met de beslissing van scheidsrechter Aygun, waren het de spelers die wel hun hoofd meteen weer bij de wedstrijd hadden.
In het resterende half uur werd er niet goed meer gespeeld van beide kanten. De Meer kreeg nog een penalty vanwege een handsbal die feilloos werd binnengeschoten door Louis Achterbergh en even voor tijd redde RKAV de eer met een prachtige goal die zelfs voor doelman Joey Hidding te machtig was, eindstand 3-1.

Hopelijk valt de hoofdblessure van de speler van RKAV mee en hierbij wensen wij hem een spoedig herstel toe.
De focus moet nu worden gelegd op aankomende zondag als De Meer afreist naar de Kwakel waar het het zal opnemen tegen de koploper van de 4e klasse F, KDO 1.
De wedstrijd op Sportpark de Vuurlijn begint om 14:00 uur.

Van uw verslaggever langs de lijn.

Opstelling: 1.Joey Hidding 2.Rodger Buijs 3.Matthijs Zwaal 4.Louis Achterbergh 5.Paul Brink 6.Daan Balijon(c) (12.Mouad Ben Zidane) 7.Stefan de Vries 8.Dennis Mulder 9.Mo Dahoudi 10.Ruben Peuchen 11. Luc van Haaren
Wissels: 13.Sean Morrissey 14.Yuri Gotoh 15.Willem Meering