Zondag 1 wint een matige wedstrijd bij Buitenveldert

23 september 2013

Na twee overtuigende overwinningen en een gedeelde eerste plaats in de 4e klasse F moest s.v. De Meer afgelopen zondag op bezoek bij sc Buitenveldert 1. Het verleden wees uit dat De Meer het traditioneel lastig heeft op het sportpark aan de Zuidas.

Met een aantal wijzigingen in de basisopstelling ten opzichte van de eerdere wedstrijden begon De Meer met goede moed aan de wedstrijd. De eerste tegenvaller kwam echter al na 2 minuten spelen nadat Sean Morrissey zich geblesseerd aan de hamstring moest laten vervangen. Paul Brink nam zijn positie in als linksback.

De Meer speelde een uiterst slappe eerste helft. De opbouw van achteruit was vaak te gehaast en op het middenveld werd er slordig rondgespeeld en te vaak werd de diepte gezocht, terwijl er meerdere oplossingen zich in de breedte voordeden. De enige grote kans voor de Zondag 1 was te noteren uit een hoekschop, maar de harde kopbal van Ruben Peuchen werd kundig van de lijn gehaald door een verdediger van de thuisploeg.
Buitenveldert daarentegen verdedigde fel op de bal en waren (soms te) gretig om een goed resultaat te behalen. De snelle buitenspelers zorgden veelvuldig voor gevaar, maar doelman Joey Hidding moest echter nooit handelend optreden. Ruststand 0-0.

In de rust moest trainer Alarcon Vidal zijn ploeg wel op scherp krijgen, want ook al werd er niet goed gevoetbald, de strijdlust en passie was ook ver te zoeken bij De Meer vandaag.

Na de thee kwamen de roodhemden dan ook iets beter uit de startblokken. Doordat er met wat meer rust werd rondgespeeld kon Rodger Buijs weer wat vaker mee opkomen aan de rechterkant. Zijn acties leverde veel gevaar voor het doel van de gastheren, maar opnieuw een verdediger op de lijn zorgde ervoor dat een vlammend schot van Ruben Peuchen werd gekeerd, terwijl iedereen al dacht aan een doelpunt.
De belangrijke 0-1 viel echter niet veel later, na een uur spelen. Nadat opnieuw een goede voorzet van Rodger Buijs bij de tweede paal werd ingeschoten door Yuri Gotoh, zijn schot werd in eerste instantie gekeerd door de keeper, maar in de rebound wist Ruben Peuchen het beslissende tikje te geven met zijn hoofd waardoor de bal dan eindelijk in het net lag, 0-1.

De wedstrijd lag nu helemaal open, Buitenveldert ging meer risico\'s nemen en bleven gevaar stichten tot op de 16-meter. Daar werden ze constant opgevangen door een sterk verdedigingsblok van Thomas Gesink en Rik van Houten en opnieuw had Joey Hidding weinig te doen in het doel.
De Meer sleepte de belangrijke 3 punten over de streep en gaat daarmee nog altijd aan de leiding van het klassement samen met Zuidoost/United en Swift.

Volgend weekend staat er alweer een topper op het programma. De Meer ontvangt dan Zuidoost/United op sportpark Drieburg. Het duel begint aanstaande zondag om 14:00 uur.

Van uw verslaggever langs de lijn.

Opstelling: 1.Joey Hidding 2.Rodger Buijs 3.Rik van Houten 4.Thomas Gesink 5.Sean Morrissey (13.Paul Brink) 6.Luc van Haaren 7.Stefan de Vries(c) 8.David Hielkema (15.Mouad Ben Zidane) 9.Louis Achterbergh (12.Nick Plomp) 10.Ruben Peuchen 11.Yuri Gotoh
wissels: 14.Daan Balijon 16.Willem Meering