Zondag 1 vindt zijn Waterloo in Loosdrecht

4 juni 2012

Op het veld van HC & FC Victoria in Loosdrecht speelden onze jongens tegen Saestum 1 om een plek in de 3e klasse. De winnaar van het duel zou een goede kans maken op promotie. Tegen de ploeg uit Zeist, onder leiding van scheidsrechter Ron de Jong, speelde de Zondag 1 in de eerste helft een goede wedstrijd.
Met prima samenspel speelden zij beter als de tegenstander. Kansen kwamen er, maar die werden niet benut. Met Luc op het middenveld die een goede wedstrijd speelde hadden we de leiding kunnen nemen. In het laatste kwartier voor de rust werd Saestum sterker en ook harder in de duels waardoor het technische spel van De Meer verstoord werd. De verdediging van de roodhemden speelden een sterke eerste helft. Ruststand 0-0.

Na de thee begon de wedstrijd met wat slordig spel aan weerskanten. Opeens ontstonden er goede kansen voor De Meer, jammer dat die niet benut werden, mede ook door het goede keeperswerk van Saestum.

Maar zoals een voetbalwet luidt valt de goal dan aan de andere kant. Saestum hierdoor gesterkt, schroefde het tempo op en onze verdediging kwam onder zware druk te staan. Na wat gerommel voor het doel kreeg de verdediging de bal niet meer weg en Saestum scoorde de 0-1. Het talrijk meegekomen publiek van onze tegenstander begon nu achter hun ploeg te staan, waardoor zij met hoge ballen voor de pot nog meer verwarring zaaide in onze achterhoede. Vooral de linkervleugel van Saestum was keer op keer gevaarlijk. In de 70e minuut moest onze verdediging wederom capituleren bij een bal in de linkerbovenhoek, 0-2.

Hierna kon De Meer weer wat grip op het spel krijgen, wat tot enige kansen leidde, maar de keeper van Saestum stond geen tegentreffer toe. Zo kwam er een einde aan deze wedstrijd en ook aan de zegereeks van dit elftal dat met ere verloor van een sterke tegenstander. Doordat sv Zeist met 3-3 gelijkspeelde tegen \'s-Gravenland wist Saestum promotie af te dwingen naar de 3e klasse. Het gelijke spel van sv Zeist maakte het extra zuur voor de Zondag 1, want als deze wedstrijd werd gewonnen zou De Meer promoveren.
Jongens, ik heb genoten van jullie spel, vooral in de tweede helft van dit seizoen en hoop dat jullie volgend seizoen een nog sterker seizoen draaien.

Uw verslaggever Bert Helsloot.