Zondag 1 verslaat koploper asv Arsenal

4 december 2012

De wedstrijd van vandaag tegen koploper asv Arsenal moest op het kunstgrasveld gespeeld worden, daar het 1e veld door de vele regenval was afgekeurd. Arsenal stond voorafgaand aan de wedstrijd 7 punten voor op De Meer, dus er moest vandaag gewonnen worden. Voor de wedstrijd was er een minuut stilte i.v.m. het overlijden van Piet Witteveen.
Onder de bekwame leiding van scheidsrechter M.Uaftouh uit Utrecht werd het een leuke wedstrijd om naar te kijken. Beide ploegen speelden goed voetbal. Onze spits Stefan was geblesseerd en werd vervangen door Thomas.
Vooral De Meer speelde voor rust een zeer goede wedstrijd. Met mooi aanvalspel werd Arsenal teruggedrongen en er kwamen ook kansen uit voort. Louis kopte de bal maar net over de kruising en wij
vroegen ons af wanneer de score geopend werd. De ene mooie aanval na de andere volgde op het doel van Arsenal dat nog ongeslagen was. Het viel niet mee om in hun verdediging een opening te vinden, maar die kwam er uiteindelijk toch. Na een lange uittrap van Joey (4e assist van het seizoen!) beoordeelde de Arsenalkeeper de situatie niet goed en was Thomas er als de kippen bij om de verdiende 1-0 te scoren.
Na de openingsgoal was het voornamelijk Arsenal dat de toon
zette. De Meer kwam goed weg bij een vrije trap die boven Joey op de lat knalde. De verdediging van onze roodhemden had er goed het oog in en haalde de rust met een verdiende voorsprong.

Na de thee moesten de spelers en de toeschouwers weer naar het 2e veld lopen wat een genoegen was onder deze weers omstandigheden, want het bleef mooi weer met een mooi zonnetje .
De tweede helft begon met een kans voor Dennis, die overigens een goede wedstrijd speelde, die iets te zacht schoot waardoor de keeper de bal stopte. Arsenal begon nu fysiek wat aanvallender te spelen en De Meer kreeg het moeilijk, zoals te verwachten was, maar de verdediging speelde net als voor de rust goed. Arsenal heeft een paar goede spelers, vooral in de voorhoede die met veel moeite te stoppen waren. Joey die de laagstaande zon in zijn gezicht had keepte zeer goed en met voor hem hardwerkende spelers die Arsenal geen kans gaven. De Meer moest op de counter spelen en daar kwamen nog een tweetal levensgrote kansen uit. Zo\'n 10 minuten voor tijd kreeg De Meer twee geweldige kansen om de zege nog mooier te maken. Alleen voor de keeper gekomen dachten wij; dit wordt de tweede, het was echter de keeper die tweemaal verhinderde dat Louis en Mouad de 2-0 konden maken.
Het bleef daardoor spannend tot de scheidsrechter voor het einde floot en de verdiende overwinning een feit was We gingen weer terug naar de kantine om de overwinning met een biertje te vieren!
Van Uw verslaggever langs de lijn,
Bert Helsloot

Zie ook http://www.hetamsterdamschevoetbal.nl/de-meer-verslaat-koploper-arsenal/