Zondag 1 trainer Stan Bijl verlengt contract

22 februari 2019 - Door: voetbalcommissie

Stan Bijl heeft zijn contract als trainer van de Zondag 1 met een jaar verlengd. De jonge oefenmeester gaat daarmee voor zijn tweede seizoen in Amsterdam-Oost. “Ik ben ervan overtuigd dat wij ons veilig kunnen spelen.”

In december kreeg Bijl de eerste positieve geluiden te horen vanuit de clubleiding, die graag met hem door wilde gaan. Hij kon daar zelf nog geen antwoord op geven. “Ik heb een periode van twijfel gehad, ook omdat ik heel erg ambitieus ben. Maar ik voel mij hier thuis. Een warme club, veel lieve mensen eromheen, de spelers wilden dat ik blij. En ik heb het naar mijn zin. Omdat ik geen clubhopper wil zijn, heb ik besloten een jaar te blijven en De Meer vooruit te helpen.”

De voormalig doelman van Ajax (jeugd) en De Dijk is in Amsterdam-Oost bezig aan zijn eerste klus als hoofdtrainer. Komend seizoen wil Bijl met de club de volgende stap zetten. “De cultuur van De Meer vind ik top, maar ik denk dat we iets meer voor de selectie moeten doen. Trainingspakken voor de spelers, een weekend weg in de winterstop. Daar gaat de club in mee. Zelf wil ook graag vier spelers erbij halen die extra kwaliteit hebben en direct een toegevoegde waarde zijn.”

Terwijl hij daarmee bezig is, wacht hem eerst nog de taak om De Meer in de zondag derde klasse C te houden. Hoewel het voetbal vaak naar behoren is, blijven de punten uit. De promovendus staat twaalfde en de achterstand op de veilige nummer elf Bloemendaal bedraagt twee punten. De komende periode wachten twee zespuntenwedstrijden tegen concurrenten Real Sranang en Zwanenburg. “Daar moeten wij vol voor gaan. Ik ben ervan overtuigd dat wij ons veilig kunnen spelen.”

Bron: hetamsterdamschevoetbal