Zondag 1 toch nog naar 1-1 tegen S.D.Z.

8 oktober 2012

De Meer begon de wedstrijd vandaag wat voorzichtig en onwennig. Blijkbaar had dat te maken met het feit dat er nogal wat spelers op een andere postitie speelde dan dat zij gewend zijn. Door de langdurige schorsing van Thomas, de griep van Matthijs, de blessure van Daan en de 3 maanden afwezige Ruben was de hele as van het veld afwezig. Daarentegen begon S.D.Z. goed aan de wedstrijd en was herhaaldelijk gevaarlijk op de linkerflank, maar de achterhoede en de keeper van de roodhemden waren goed op dreef, zodat S.D.Z. weinig echte kansen kreeg.

Geleidelijk aan werd De Meer sterker en kwamen er door goed combinatiespel mogelijkheden. Onze keeper Joey moest wel een paar keer handelend optreden
bij schoten van de tegenstander die er steeds meer gevaarlijk vanuit de counter goed uitkwamen. Met nog een kwartier te spelen waren er een paar mooie kansen voor De Meer, zo schoot Louis een vrije trap op de lat, maar de terug kaatsende bal werd door Bilal net naast gekopt.
Vlak voor de rust een
vrije schietkans vanuit de tweede lijn, maar waarom niet op doel geschoten! Jammer, ruststand, 0-0.
Na de thee was het vanaf de aftrap al 1-0 voor S.D.Z. Geen speler van De Meer had de bal nog aangeraakt en we stonden al achter. Het was net als verleden week dat De Meer zo\'n goal vlak na rust tegen kreeg. Zou er wat verkeerds in de thee zitten?
Hierna werden de roodhemden sterker, trainer Alarcon Vidal besloot om al snel 1 op 1 te gaan spelen achterin en volle druk te zetten op de defensie van de thuisploeg. Met goed samenspel gingen zij hardwerkend op het doel van de tegenstander af. Bij counters was S.D.Z. ook gevaarlijk, maar onze verdediging hield goed stand.
De Meer kreeg nu legio kansen, maar het ronde ding wilde er maar niet in. Er volgde weer een schot op de lat van Louis, de bal sprong het veld in en met wat meer venijn en rust had Mouad  hieruit moeten scoren! Kasper kreeg nog een goede kopkans en Stefan schoot een goede kans te ver naast.

Een gelijkspel zat er zeker nog in en d
e roodhemden werkten nu nog harder voor de gelijkmaker en ja hoor, die kwam nog net op tijd, Stefan wist een bal in de kluts eindelijk goed te raken waardoor de 1-1 toch nog op het scorebord kwam.

Jongens, wat was dat dik verdiend. Wat meer trainen in het op doel schieten en jullie winnen zulke wedstrijden als deze.

Volgende week weer een nieuwe kans, thuis, wederom een streekderby, om 14.00 uur tegen TOG.
Van uw verslaggever langs de lijn, Bert Helsloot.