Zondag 1 stelt teleur tegen vv UNO

9 oktober 2013

Afgelopen zondag moest De Meer Zondag 1 aantreden tegen vv UNO uit Hoofddorp. Na de eerste nederlaag van het seizoen tegen koploper Zuidoost United, was het zaak om de goede lijn van het begin van het seizoen weer door te trekken. vv UNO is een debutant in de 4e klasse. De club, Uit Nood Ontstaan, bestaat pas sinds 2009 en heeft zich vorig jaar weten te promoveren vanuit de 5e klasse.

De Meer begon wel redelijk aan de wedstrijd, het was alleen al snel duidelijk dat UNO een jong en gretig team heeft wat goed vanuit de organisatie wist te spelen. De opbouw lieten zij aan De Meer, alleen werden de ruimtes op het middenveld erg klein gemaakt.
Het zorgde ervoor dat de Zondag 1 de bal geduldig rond moest spelen en wachten op een slecht kantelmoment van de thuisploeg. Er werden aardig wat kansen gecreëerd, maar helaas stond het vizier vandaag niet op scherp.
De 0-1 viel wel al binnen het kwartier nadat een vrije trap van Daan Balijon bij de tweede paal werd binnengekopt door Stefan de Vries.

Na de openingstreffer ging het spel op en neer, maar echt grote kansen waren er niet. UNO bood goed tegenstand en het kon zelfs voor rust al op gelijke stand komen, nadat een corner bij de tweede paal werd binnengekopt. Het was echter Daan Balijon die de bal bij de eerste paal van de doellijn kon wegwerken. Ruststand 0-1.

Na de pauze was er weinig meer te genieten van de roodhemden die een dramatische tweede helft speelden. Of het nou kwam dat de feestavond van vrijdag en zaterdagochtend nog in de benen zat of dat UNO gewoon heel aardig voetbalde is de vraag, maar het was niet goed.
Zowel aanvallend als verdedigend was het half werk wat de spelers lieten zien. UNO werd steeds gevaarlijker en rond de 70e minuut wisten zij ook de verdiende gelijkmaker te maken.

De Meer probeerde nog een soort van slotoffensief te starten om de winnende treffer te maken. De ingevallen Radouan Tairlbahre was nog dicht bij een doelpunt, maar hij kwam een teenlengte tekort.
Uiteindelijk mocht de Zondag 1 nog blij zijn met een gelijkspel ook nadat UNO in de slotminuut nog een inzet op de paal zag belanden en doelman Joey Hidding de bal met de schrik vrij van de lijn kon oppakken.

De sfeer in de kleedkamer was ver onder nul aangezien er geen woord werd gezegd, er waren 2 punten verloren gegaan. Gelukkig verspeelde de concurrentie ook dure punten. Daardoor staat De Meer nog op een 3e plaats, maar als er meer van dit soort wedstrijden worden gespeeld dan zal ook dat niet lang meer duren.
Aankomend weekend speelt de Zondag 1 thuis tegen Nautilus. Het duel op sportpark Drieburg begint om 14:00 uur.

Van uw verslaggever langs de lijn.

Opstelling: 1.Joey Hidding 2.Rodger Buijs 3.Rik van Houten 4.Thomas Gesink 5.Matthijs Zwaal (14.Radouan Tairlbahre) 6.Daan Balijon(c) 7.Stefan de Vries 8.Mouad Ben Zidane 9.Louis Achterbergh (12.Yuri Gotoh) 10.Ruben Peuchen 11.Luc van Haaren (13.Paul Brink)