Zondag 1 speelt gelijk tegen asv Arsenal

7 mei 2013

Onder de goede leiding van scheidsrechter Kerssens, die vandaag zeer goed de voordeelregel toepaste, speelden De Meer en Arsenal een spannende wedstrijd met veel inzet van beide ploegen. De Meer was over het algemeen wat beter in de combinatie en in de beginfase was het aftasten, al was Thomas na 15 minuten dicht bij de openingstreffer uit een mooie aanval over de rechterflank, maar helaas schoot hij op de paal.
De tegenaanvallen van Arsenal gingen vooral over hun rechterflank die niet ongevaarlijk waren, maar onze verdediging gaf haast geen kans weg. Na 25 minuten laste de scheidsrechter een drinkpauze in waar dankbaar gebruik van werd gemaakt.
De wedstrijd ging nu gelijk op al had Ruben een kans uit een goed genomen vrije trap die net gemist werd, jammer, rust 0-0.
De Meer ging na rust meteen goed van start en speelde wat sneller. Na 5 minuten spelen was er weer een bal op de paal, nu na een inzet van Ruben, na een snelle aanval over rechts. De strijd werd nu wat grimmiger op het middenveld, gelukkig was er een goede scheids die de zaak in de hand had.
Arsenal was ook wel gevaarlijk, zij hadden een paar goede spelers, maar de roodhemden hadden het  eerste half uur wel het beste van het spel.
De Meer wisselde nog een speler Sean ging in het veld voor Kasper. Er volgde een paar mooie aanvallen van De Meer maar de doelman van Arsenal redde zijn club.

Na 60 minuten was het eindelijk raak, er volgde een snelle aanval over rechts waar Rodger een geweldige voorzet gaf en Ruben fraai kon inkoppen 0-1. Arsenal ging aanvallender spelen en De Meer kreeg het moeilijk. In deze fase had De Meer dat wat ruimte kreeg toe kunnen slaan maar het lukte net niet. Arsenal kreeg nu een paar goede kansen die via hun rechterflank gevaarlijk waren. Aanvankelijk hield De Meer goed stand met doelman Joey in goede doen. Zo kreeg Arsenal een speler vrij voor ons doel maar schoot de bal aan de verkeerde kant van de paal naast. De counters van De Meer waren ook gevaarlijk, zo kon het alle kanten op.
In de 86e minuut volgde er een vrije trap voor Arsenal op de rand van het strafschopgebied van De Meer die hard op doel geschoten werd. Joey leek de bal te stoppen maar kon het ronde ding niet de baas en de bal belandde in het net, 1-1.

Al met al een goede wedstrijd met een goede scheidsrechter. Helaas voor de Zondag 1 volstond alleen een overwinning om nog enige kans te maken op de nacompetitie. Alleen een wonder moet er gebeuren aanstaande zondag, maar dan zijn we afhankelijk van de concurrentie. De Meer speelt haar laatste competitiewedstrijd zondag om 14:00 uur thuis tegen Kwadijk.
Van uw verslaggever langs de lijn; Bert Helsloot.