Zondag 1 sluit het jaar 2013 af met een mooie overwinning

17 december 2013

Na een aantal wisselende resultaten in de maanden november en december was het de Zondag 1 alles aan gelegen om het seizoen met een overwinning af te sluiten en met een goed gevoel de winterstop in te gaan. De laatste tegenstander van het eerste deel van de competitie was Geinburgia uit Driemond.

Doordat het eerste veld was afgekeurd werd het duel gespeeld op het tweede (kunstgras)veld. Mede door blessures, schorsingen en afwezigen werd er weer eens wat geschoven in de basisopstelling. Zo werd het centrale verdedigingsduo nu eens gevormd door spits Louis Achterbergh en Matthijs Zwaal. Luc van Haaren schoof een plek door als verdedigende middenvelder en Mo Dahoudi stond voor het eerst dit seizoen in de basis als tweede spits.

In het verleden bleek Geinburgia altijd een maatje te groot voor De Meer en werd er vaak verloren tegen deze opponent. Dit keer bleken de rollen omgedraaid, want de bezoekers hadden een veel jonger en onervaren team dan voorheen en De Meer begon ook veel beter aan de wedstrijd.
Binnen 5 minuten was het al raak nadat Ruben Peuchen een mooie combinatie aanging in de 16-meter en hij de vrijstaande Moaud Ben Zidane aan de linkerkant aanspeelde. Zijn voorzet werd keurig bij de eerste paal binnen gekopt door Mo Dahoudi, die goed voor zijn directe tegenstander was gekomen, 1-0.

Niet veel later viel ook al de tweede vroege treffer voor de Zondag 1 te noteren. Stefan de Vries kreeg de bal aangespeeld rond het 16 meter gebied en met een subtiele boogbal kreeg hij de bal over de verdediging bij de inlopende Ruben, die met een uiterste inspanning de bal onder de keeper door kon tikken, 2-0.
Zoals wel vaker dit seizoen liet De Meer nu het spel een beetje gaan en werd er té makkelijk gevoetbald. Geinburgia kwam met een portie werklust terug in de wedstrijd en creëerde een aantal zeer grote kansen.
De balvaste spits van de bezoekers wist daarna zowel Matthijs als Louis in de luren te leggen en schoot beheerst binnen in de verre hoek, 2-1, dit was tevens ook de ruststand.

Na de pauze ging De Meer weer wat scherper van start en werd er weer goed rondgespeeld. Maar toch was het Geinburgia dat als eerste wist te scoren en zodoende de gelijkmaker kon aantekenen. Door matig ingrijpen van de verdediging kon de aanvoerder van Geinburgia de bal voor de tweede keer vandaag langs doelman Joey Hidding binnenschieten, 2-2. De supporters langs de lijn konden het nauwelijks bevatten en ook de spelers in het veld keken elkaar wat verbouwereerd aan, maar gelukkig ontstond er geen paniek en werd er nog altijd goed gevoetbald.
Net als in de openingsfase van de wedstrijd ging het vervolgens weer erg snel in het scoreverloop. Allereerst was het wederom een mooie assist van Stefan die met een lange pass door de lucht Mo wist te bereiken bij de tweede paal. Opnieuw met het hoofd wist Mo zijn tweede van de middag binnen te koppen, 3-2.
Een paar minuten later scoorde Mo zelfs zijn hattrick van de middag nadat een vrije trap van achteruit door Ruben werd doorgekopt en het was weer de rappe spits die zijn tegenstander te snel af was en zijn derde van de middag wist binnen te schieten, 4-2.
Meteen vanaf de aftrap was het snel balverlies van Geinburgia, Dennis probeerde Stefan aan te spelen, maar de bal belandde bij Ruben die geheel vrijstaand door mocht lopen op de doelman van Geinburgia en de 5-2 eindstand binnen mocht schieten.

Al met al was het een redelijk goede wedstrijd van de Zondag 1 en een leuke wedstrijd voor de toeschouwers. Echter moet er de tweede seizoenshelft nog wel wat gebeuren wilt De Meer meedoen om de prijzen. Van gemakzucht mag geen sprake zijn, de concentratie en inzet moeten maximaal zijn en blijven.

De eerstvolgende wedstrijd is in het nieuwe jaar op zondag 19 januari 2014. Dan ontvangt De Meer Zondag 1 RKAV uit Aalsmeer. Deze wedstrijd op Sportpark Drieburg begint om 14:00 uur.

Van uw verslaggever langs de lijn.

Opstelling: 1.Joey Hidding 2.Rodger Buijs 3.Matthijs Zwaal 4.Louis Achterbergh 5.Paul Brink 6.Luc van Haaren 7.Stefan de Vries(c) 8.Dennis Mulder (12.Sean Morrissey) 9.Mo Dahoudi (13.Koen Straver) 10.Ruben Peuchen 11. Mouad Ben Zidane
Wissels: 14.Richard Jansen 15.Ruben Schinkel