Zondag 1 promoveert naar de 2e klasse

26 mei 2020 - Door: Bestuur

Voor het eerst in het 102-jarig bestaan van onze club zal onze Zondag 1 volgend seizoen uitkomen in de 2e klasse. Vandaag kregen we van de KNVB de bevestiging hiervan.

Onze felicitaties bij deze promotie zijn natuurlijk voor de selectie van de Zondag 1 en de begeleidende technische staf. Zij hebben een geweldig seizoen achter de rug met heel goed voetbal. Daarnaast was de sfeer binnen deze selectie zo goed dat iedere wedstrijd weer keihard gewerkt werd om de punten binnen te halen. Ook gingen zij ervoor om fouten van een ander goed te maken.

Trainer/coach Stan Bijl en zijn assistenten hebben ook een grote prestatie geleverd. Stan die sinds zijn komst twee jaar geleden voetbal van achteruit wilde spelen, waarbij de lange bal bijna verboden was. Ondanks, of misschien wel dankzij, zijn nog jeugdige leeftijd wist hij het team voor iedere wedstrijd op scherp te zetten en met veel vertrouwen het veld in te laten gaan. Gedurende de wedstrijden was hij duidelijk aanwezig om aanwijzingen te geven en waar nodig te corrigeren.

Assistent trainers Maurice Diemers en Peter van Rossum vulden Stan waar nodig aan en samen vormden zij een heel goed team. Belangrijk en ook delend in het succes was natuurlijk onze verzorger Hans Rook. Hij was ervoor verantwoordelijk dat de spelers zo fit mogelijk aan iedere wedstrijd begonnen. Een goede grensrechter is natuurlijk ook heel belangrijk, dus ook onze veelzijdige Joep heeft aan dit succes bijgedragen.

Om bekende redenen is de competitie dit seizoen niet helemaal uitgespeeld. Op het moment dat deze werd stilgelegd stond onze Zondag 1 bovenaan, 4 punten los van de concurrentie en had de laatste 10 wedstrijden gewonnen. Daarnaast was ook een periodetitel al binnen gehaald. Sprekende resultaten mag je zeggen.

Omdat in de 2e klasse 3 plaatsen vrij kwamen betekende dat, dat van de vier koplopers in de 3e klasse er drie zouden promoveren. Omdat onze Zondag 1 de meeste punten had en ook het beste gemiddelde aantal punten per wedstrijd, was al snel duidelijk dat wij promotie meer dan verdienden. Vandaag werd dit nu dus ook officieel bevestigd.

Geen promotie dus door alleen een administratieve afhandeling , maar zelf dik en dik verdiend! Wij als bestuur zijn er ook heel blij mee en ook wel een beetje trots op.

Natuurlijk gaan wij dit vieren, zoals we ook de officiële opening van de nieuwbouw nog willen vieren. We gaan dit ook echt wel doen maar je zal begrijpen dat we op dit moment niets kunnen zeggen over wanneer en hoe.

Wij kijken nu al met grote belangstelling uit naar het nieuwe seizoen van de Zondag 1. Aansprekende clubs zullen onze tegenstanders zijn, leuke wedstrijden zijn te verwachten. De selectie is geheel intact gebleven en werd zelfs met nog enkele talenten aangevuld.

Wij hebben er dus alle vertrouwen in!

Het Bestuur