Zondag 1 in een degelijke wedstrijd langs sc Buitenveldert

4 februari 2014

Nadat de topper vorige week tegen KDO was afgelast stond deze zondag de wedstrijd tegen sc Buitenveldert op het programma. Op een mooie zondagmiddag werd er om 14:00 uur afgetrapt op sportpark Drieburg.

In het begin van de wedstrijd kon Buitenveldert nog wel aardig tegenspel geven, maar al gauw nam De Meer het betere van het spel over. Via een mooie aanval over de rechterflank scoorde Mouad BenZidane laag en hard de 1-0 binnen. Er volgde nog meer aanvallen en vele kansen om de score verder uit te breiden. Dit gebeurde ook nog voor de rust nadat de verdediging van Buitenveldert de bal niet goed kon verwerken en deze terecht kwam voor de voeten van Ruben Peuchen die in de verste hoek de keeper kansloos liet, 2-0.
Vlak voor rust werd het nog bijna 3-0 nadat een kopbal op de lat uiteen spatte, maar de ruststand bleef helaas 2-0.

Na de rust een rustig spelend De Meer dat wel veel sterker bleef spelen dan de tegenstander. Er volgde nog een corner genomen door Daan Balijon die bij de eerste paal terechtkwam en die voor de keeper van Buitenveldert te moeilijk was 3-0.
Zo kwam het einde met een verdiende overwinning voor De Meer.

Aanstaande zondag volgt de inhaalwedstrijd in de Kwakel tegen koploper KDO. Door het verlies van KDO wordt dit duel nog meer interessant aangezien het gat is geslonken tot 7 punten. De wedstrijd aan \'\'de Vuurlijn\'\' in de Kwakel begint zondag om 14:00 uur. Komt allen!

Van uw verslaggever langs de lijn, Bert Helsloot.