Zondag 1 hittebestendig tegen \'s-Gravenland 1

29 mei 2012

In de nacompetitie voor promotie 3e klasse was het 2e pinksterdag erg warm, maar met veel supporters langs het veld was het wel erg gezellig op sportpark Drieburg. Nadat de eerste wedstrijd vorige week jammerlijk met 3-1 was verloren van sv Zeist moest er gewonnen worden tegen degradatiekandidaat uit de 3e klasse, \'s-Gravenland 1.
Om 14.00 uur werd er onder leiding van scheidsrechter Langedijk afgetrapt met als zijn assistenten, twee grensrechters van de KNVB. De scheids laste wel in iedere speelhelft een korte drinkpauze in, waar natuurlijk dankbaar gebruik van werd gemaakt.
De Meer begon goed met in de 15e min een goed schot van Luc, maar de uitstekende keeper van \'s-Graveland wist de bal te stoppen. In de eerste helft werden veel ballen aan weerskanten niet goed geplaatst waardoor het een wat rommelig geheel leek.
Gaandeweg trok De Meer het initiatief naar zich toe. Een goed schot van Ruben op doel en weer was het de goed keepende doelman die de bal stopte. Na 20 min. na een corner was het Stefan die fraai de 1-0 inkopte.
De Meer werd nu op het middenveld sterker, maar bij een snelle uitval via de linkervleugel was het toch \'s-Graveland dat scoorde 1-1. Na de drinkpauze was \'s-Graveland via de flanken gevaarlijk, maar onze verdediging had er goed het oog in.
Na circa 35 min. een mooie pass van Ashraf op Freek over links een hard schot volgde en weer stopte de keeper de bal. Er volgde nog meer goede aanvallen en ook kansen, maar die werden niet benut. Ruststand 1-1.
Na de thee volgde een solo vanaf het middenveld van Ruben wat een corner opleverde voor de roodhemden. Een aangeschoten handsbal tegen de arm van een van de \'s-Gravelandspelers zorgde voor nog wat opwinding. Ik denk dat de scheids gelijk had dat het geen echt hands was.
De Meer moest nu oppassen voor de toch wel gevaarlijke aanvallen van \'s-Graveland, maar bij een van de tegenstoten van De Meer werd het na ongeveer een uur spelen, na goed doorzetten van Stefan, die de bal in de linkerhoek binnenschoot, 2-1.
Na de drinkpauze een aanvallend \'s-Graveland dat opzoek moest naar de gelijkmaker, waardoor De Meer meer ruimte kreeg op de andere helft. In deze periode waren er nogal wat geblesseerde spelers, ook wegens de warmte natuurlijk.
Willem in het doel moest nu een paar keer handelend optreden, alsook onze verdediging, wat ze goed afging, maar toch kwamen we een paar keer goed weg.
Aan de andere kant blijft DeMeer met counters gevaarlijk door met name Ruben en Louis. Bij een van deze aanvallen was het Freek die in de rebound met een fraai schot de zege veilig stelde, nadat Louis zijn poging op de lat uiteen zag spatten, 3-1. Na afloop moesten er nog penaltys genomen worden voor eventueel gelijke competitiestand. \'s-Graveland nam deze iets beter 4-5. Desalniettemin smaakte het bier na afloop heerlijk!
Door deze uitslag staan Saestum en sv Zeist nu beide aan kop met 4 punten uit 2 wedstrijden, gevolgd door De Meer met 3 punten uit 2 wedstrijden. De Meer maakt nog een grote kans om te promoveren naar de 3e klasse, maar dan moet er zondag wel gewonnen worden tegen Saestum en het inmiddels gedegradeerde \'s-Gravenland moet dan minimaal een punt pakken tegen sv Zeist.
De wedstrijd tegen Saestum wordt zondag 3 juni om 14.00 uur gespeeld op neutraal terrein bij HC & FC Victoria, Sportpark de Rading, \'t Jagerspaadje 26 te Loosdrecht.
Komt allen en support De Meer naar de 3e klasse!

Uw verslaggever, Bert Helsloot.