Zondag 1 deelt de punten met Ilpendam

16 april 2013

Met nog 4,5 wedstrijd (de thuiswedstrijd tegen SDZ moet nog worden uitgespeeld)voor de boeg in de reguliere competitie heeft de Zondag 1 niets meer in eigen handen. Van de drie plaatsen die recht geven op nacompetitie staat De Meer daar net een plek achter. Mochten de concurrenten dus geen punten meer verspelen, dan is het seizoen sneller voorbij dan gehoopt.

Afgelopen zondag moest er ook gewonnen worden tegen directe concurrent Ilpendam. In het mooie voorjaarszonnetje speelde de beide ploegen een leuke, sportieve wedstrijd.
Waar De Meer in de openingsfase het meeste balbezit had was het Ilpendam dat aan de andere kant veel gevaarlijker voor het doel van Joey kwam. Zo raakte Ilpendam in korte tijd twee keer de paal en kwamen de roodhemden goed weg.
Ondanks dat het spel op en neer golfde werden er weinig kansen verder meer gecreeerd.

Na de thee was het spelbeeld weinig veranderd. Beide ploegen wilde wel, maar door het matig bespeelbare veld werden er ook veel fouten gemaakt in de passing.
Kansen kwamen er wel voor De Meer en dan met name uit de corners, waarbij Thomas dicht bij een doelpunt was en ook de verdediging van Ilpendam een keer met de schrik vrij kwam toen zij zagen dat een eigen inzet net naast de verkeerde kant van de paal belandde.
De grootste kans van de wedstrijd was 5 minuten voor tijd voor Ruben. Na een goede steekbal van Mouad kon de nummer 10 vrij doorlopen naar de keeper. Echter oog in oog met de doelman van Ilpendam wachtte hij een fractie te lang met afronden, waardoor het doel steeds kleiner werd en Ruben de bal uiteindelijk via de keeper naast het doel zag belanden.

Met dit gelijke spel schoot de Zondag 1 helemaal niks op en was de berusting daar dat De Meer niks meer in eigen handen heeft in het slot van de competitie.
Gelukkig zorgde AJAX later op de middag nog ervoor dat het een hele mooie zondag werd.

Aankomend weekend speelt de Zondag 1 uit tegen SDOB. De wedstrijd op Sportpark SDOB begint om 14.00 uur.

Van uw verslaggever langs de lijn.