Zondag 1 boekt een mooie overwinning in Ouderkerk

22 april 2012

Amsterdam - De zondag 1 speelde vandaag wederom weer een belangrijke wedstrijd voor het behalen van de derde periode. Tegen de nummer 12 van de ranglijst, sv Ouderkerk, werd er vanmiddag afgetrapt op sportcomplex Ouderkerk.  De eerste helft werd gekenmerkt door een straffe wind, die het voetbal lastig maakte, maar De Meer was vanaf het eerste fluitsignaal de betere ploeg. Na 7 minuten werd er een mooie aanval opgezet. Op een afgemeten pass van Ashraf schoot Mouad de bal in het net 0-1.

Na het doelpunt was Ouderkerk iets beter en De Meer vrij slordig in het rondspelen, maar onze verdediging was ook vandaag weer goed op dreef. In de 30e minuut stormde Freek op doel af, maar 1 op 1 met de keeper schoot hij helaas over. Er volgde nu meer aanvallen van De Meer, maar de keeper van Ouderkerk was ook vandaag weer zeer goed. In de 35e minuut waar even daarvoor ook al een goal onterecht was afgekeurd wegens vermeend buitenspel van Ruben, werd diezelfde Ruben gevloerd door de keeper, strafschop! Thomas ging achter de bal staan, maar schoot de penalty slecht in, waardoor de keeper de bal simpel kon redden.
Vlak voor rust een goede aanval van Ouderkerk, op de rand 16 meter mocht de aanvaller van Ouderkerk vrij inschieten, de bal kwam op de paal die vervolgens alsnog ingeschoten werd in de rebound, ruststand 1-1.
Na de thee waren de roodhemden technisch veel beter. Ouderkerk werd met goed combinatievoetbal teruggedrukt en het was dan ook Ruben, op een mooi assist van Thomas die daarmee zijn fout van de gemiste penalty enigzinds herstelde, die scoorde 1-2.
Na wat aanvallen van Ouderkerk hield Willem, mede dankzij een ijzersterk spelende Matthijs, zijn doel schoon. De Meer kreeg nu meer ruimte en na een voorzet van Rodger volgde een werkelijk schitterend doelpunt met een halve omhaal van Ruben, 1-3.
De Meer speelde de wedstrijd met goed middenveldspel, van onder andere Freek en Sebastiaan op de flanken, uit. Er kwamen nog wel een paar mooie kansen voor invaller Louis, maar die werden niet benut daar de keeper van Ouderkerk op tijd uit zijn doel kwam om een grotere nederlaag te voorkomen. Al met al een verdiende overwinning van de Zondag 1. Doordat de nummer 2 in de periode, sv Diemen, verloor van KDO stijgt De Meer in de periodestand naar plaats 2 achter kampioen Geinburgia. Nog twee finales te spelen, allereerst de thuiswedstrijd, over 2 weken op zondag 6 mei, om 14:00 uur tegen Ankaraspor.
Van uw verslaggever langs de lijn; Bert Helsloot.