Zondag 1 boekt een mooie overwinning in Aalsmeer

9 september 2013

Afgelopen zondag moest s.v. De Meer Zondag 1 het opnemen tegen RKAV 1 uit Aalsmeer. De beide teams speelde twee seizoenen ook al eens tegen elkaar. Toen werd er kansloos verloren met 3-0.

Gelukkig voor De Meer was het dit keer een stuk beter wat er op het mooie hoofdveld van RKAV op de mat werd gelegd. Vanaf de aftrap zaten de bezoekers de thuisploeg op hun huid. Het resulteerde meteen in veel balbezit en via de flanken werden er ook een aantal kansen gecreëerd. Stefan kopte al binnen 5 minuten een goede voorzet van Rodger jammerlijk op de lat. Ruben, Nick en Luc produceerde nog een aantal afstandsschoten, maar het was uiteindelijk Ruben die de openingstreffer voor zijn rekening nam door een hoekschop van Daan binnen te koppen, 0-1.
De Meer probeerde na dit doelpunt het goede spel voort te zetten. RKAV werd alleen gevaarlijk via de snelle en behendige linksbuiten, maar zijn aanvallende intenties werden goed onschadelijk gemaakt door de sterk spelende defensie en doelman Joey hoefde geen een keer handelend op te treden, ruststand 0-1.

In de rust werd er al gewaarschuwd dat RKAV ging proberen om eerder druk te zetten op de verdediging om zo de opbouw van De Meer te ontregelen. Dit lukte de thuisploeg in het eerste kwartier vrij aardig, maar buiten dat dit veel krachten vergt is een lange bal zo af en toe ook wel aan De Meer besteed. De moegestreden Nick werd voorin vervangen door Louis en mede door zijn kopkracht kregen de roodhemden weer grip op de wedstrijd.

Nadat de goed leidende scheidrechter W.F. Golta een 100% strafschop voor de Zondag 1 niet wilde toekennen, maar enkel een vrije trap gaf, ontstond hier wel de tweede goal van de middag uit. De sterk spelende Daan nam de omstreden vrije trap strak en laag, maar werd door alles en iedereen voor de goal gemist. De bal belandde uiteindelijk voor de voeten van Louis, die hard tegen de touwen binnen schoot, 0-2.
De tweede treffer werkte bevrijdend, want een overwinning was nu zo goed als zeker. RKAV bleef nog wel aandringen op zoek naar een aansluitingstreffer, maar ook nu was de defensie goed bezig en wist ook Joey zijn doel schoon te houden.
Uiteindelijk was het in de slotminuut nog Ruben die een blunder van de doelman gemakkelijk wist af te straffen en stond de 3-0 eindstand op het scorebord.

Al met al een zeer goed begin van de competitie, want er zullen weinig ploegen zijn die uit bij RKAV gaan winnen dit seizoen. Aanstaande zondag staat er al een echte topper op het programma, want dan komt KDO op bezoek. KDO won dit weekend met 7-1 van Nautilus en wilt net als De Meer meedoen om de bovenste plaatsen. De wedstrijd begint zondag om 14:00 uur op Sportpark Drieburg.

Van uw verslaggever langs de lijn.