Zondag 1 begint met zege tegen Bloemendaal

24 september 2018 - Door: Dé verslaggever

Het begin van de wedstrijd was het spel eerst nog wat rommelig cq nerveus en er werd over en weer balverlies geleden door beide ploegen. De Meer probeerde van achteruit te voetballen en Bloemendaal hanteerde veelal de lange bal waarmee ze de aanvalslinie wilden bereiken, maar mede door het weer zag het er niet grandioos uit.

In de 32ste minuut bereikte Krys Zwaga Dylan van Dam, die goed doorging en hij zag zijn bal via de keeper in het doel van Bloemendaal verdwijnen, 1-0. Bloemendaal kreeg in de eerste helft eigenlijk maar een echte kans, maar die werd door Thibo te Groen onschadelijk gemaakt.

Het begin van de tweede helft was wederom een kopie van de eerste helft en ook nu kreeg Bloemendaal weer een grote kans, maar wederom was het de sluitpost van De Meer die redding bracht. De Meer ging vervolgens beter voetballen, bleven goed druk zetten op de spelers van Bloemendaal en kregen een paar goede kansen, maar de bal wilde er nog niet in. Tot de 75ste minuut wanneer Louis Achterberg vanaf eigen helft vertrok, al vlagde de assistent van Bloemendaal voor buitenspel, maar de scheidsrechter stond er kort op en liet het spel prima doorgaan. Louis omspeelde de keeper en schoot de bal feilloos in het doel van Bloemendaal, 2-0.

Hierna kreeg De Meer nog een paar goede kansen, maar ook de keeper van Bloemendaal wist deze wedstrijd knap redding te brengen.

Na 90 minuten waren de eerste 3 punten binnen in de 3e klasse en begon de Zondag 1 sterk aan het nieuwe seizoen.

Volgende week speelt zowel het 1e als het 2e elftal uit bij ZSGO/WMS.

De wedstrijd van het 2e elftal begint om 11.30 uur, terwijl de wedstrijd van het 1e elftal om 14.00 uur begint.

Tot dan