Zaterdag 1 op koers voor promotie

3 juni 2019 - Door: Zaterdagselectie

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover. Na een spannend seizoen stond de eerste wedstrijd van hopelijk drie op het programma. Een thuiswedstrijd tegen Haarlem – Kennemerland, de nummer 4 van de vierde klasse c.

Deze fysiek sterke ploeg kreeg namens s.v. De Meer na 30 seconde al de schrik om de oren toen Lucas de keeper te ver voor zijn doel zag staan en schitterend scoorde vanaf een meter of 25. Zo’n droomstart bleek de start van een mooi middagje. Al snel volgde de 2–0 na een mooie aanval over rechts met een puike voorzet en een fabelachtige volley. Ondanks dat de tegenstander een tandje bij zette bleef de organisatie goed staan en de 3–0 ruststand was dan ook het toonbeeld van efficiëntie.

Na de rust werd de tegenstander geholpen door verkeerd uit verdedigen en stond het 3–1. De Haarlemmers zagen hun kans schoon maar de spelers van De Meer gaven geen krimp. Toen met een schitterende kopbal vanuit een corner de 4–1 op het scorebord verscheen was het verzet gebroken. Na een mooi omschakelmoment volgde ook nog de 5–1. Een fantastisch resultaat met als gevolg dat we nu de tweede ronde ingaan!

A.s zaterdag om 14.30 uur wederom een thuiswedstrijd, nu tegen VEW uit Heemstede. Hopelijk veel support van alle s.v. De Meer leden, want dat verdienen deze spelers, dus wees welkom en tot zaterdag!

Sportieve groeten namens de Zaterdag 1.