Zaterdag 1 geniet van het mooie weer en vergeet te voetballen

19 september 2009

Off Day Zaterdag 1
Vandaag op het vernieuwde complex van SC Buitenveldert mocht de zaterdag 1 het opnemen tegen een van de degradanten uit de 3e klasse van het vorige seizoen. Of het bij het spel hoorde kun je niet bewijzen, maar geen ruimte voor een fatsoenlijke warming was eigenlijk al een verkeerde start (daar zijn onze jongens gevoelig voor). Met aanvoerder Roelofs aan de kant wegens een uitsluiting begon De Meer tam aan de wedstrijd. Een vergelijk met de verloren wedstrijd tegen Alliance’22 kwam gelijk bovendrijven. Slecht positiespel, verkeerde vorm van communicatie en bovenal een tempo van een veteranenwedstrijd. Alhoewel De Meer wel de eerste kansen wist te creëren, scoorde Buitenveldert de 1-0. Uit het niets stonden daar opeens een paar blauwe shirts vrij die wel raad wisten met de 100% kans. De tegengoal was niet het signaal de organisatie en het vele balverlies aan te pakken. Sterker, De Meer liet zien vandaag niet over veerkracht te beschikken. Dat is jammer. Een tegenstander die je tja……. normaliter je hielen laat zien wist er vandaag voor de Blauwen een gezellige middag van te maken. Kortom, De Meer kwam door eigen inzicht fouten op een 3-0 achterstand. Enige vorm van schaamte bekroop de spelers toen wel. Alhoewel het spel de laatste 20 minuten niet veel beter was, kon Chris Brons toch de 3-1 en 3-2 binnenprikken. Het kan dus wel gewoon!. Bijzonder jammer dat de scheidsrechter, die overigens met een FIFA regel dat je niet mocht vragen hoe lang de wedstrijd nog duurde schermde, daarna direct voor het einde afblies. Laten we het er maar op houden dat de competitie nog lang is en voldoende mogelijkheden zal bieden de ware aard te tonen. Oja, ik ben ook een voorstander van een 4e en 5e assistent-scheidsrechter. Er had dan wellicht een pingel ingezeten.