Winst De Meer (zat) 1 in 1e ronde nacompetitie

9 mei 2009

Tegenstander Fortius afgelopen woensdag de verliezer in de wedstrijd om het kampioenschap tegen Geuzen/Middenmeer (1-4) was vandaag de eerste drempel op weg naar promotie naar de 3e klasse. De Meer begon sterk aan de wedstrijd en was in de eerste helft de betere ploeg. Veel kansen die niet werden benut waren echter het enige punt van zorg tot dat spits Jesse Langeveld de bal onderschepte, de keeper omspeelde en de terechte 0-1 scoorde.

Waar De Meer de laatste weken al last van had gebeurde nu ook bij de gelijkmaker van Fortius. Een redding van keeper Joost van Leeuwen op een vrije trap kwam terug in het veld waar een speler van Fortius gretig op dook en de bal in het netje schoot. De Meer stond erbij en keek er naar.

In de tweede helft een fitter De Meer. Alhoewel het spel van beide kanten niet hoogstaand was, had De Meer meer balbezit. Uit een vrije trap scoorde spits Flip van Overhagen met een prachtige kopbal de 1-2. Niks aan de hand en De Meer stond op het punt de score uit te breiden. Zoals al geschreven is het moeilijk om 90 minuten geconcentreerd te blijven. Waar Fortius een vrije trap de 16 meter inspeelde en scoorde, stonden de boys van De Meer nog te slapen. Ongeloofelijk!. In de rest van de tweede helft werd het spel harder. De scheidsrechter reageerde hier goed op. Daarnaast is het een verademing dat je in dit soort wedstrijden onafhankelijke KNV grensrechters hebt. Fortius speelde op buitenspel, opgemerkt door Baer die vanaf de middenlijn de verdediging omspeelde en alleen op de keeper afging van Fortius. De bevrijdende 2-3 was een feit.
Uiteindelijk eindigede Fortius de wedstrijd met 10 man na een natrappende beweging terwijl de bal al door Mark Wesselink was weggespeeld. Kortom, volgende week de return bij De Meer op sportpark Drieburg. Winnen van Fortius moet zeker kunnen dan. Kom allen de boys aanmoedigen op zaterdag 16 mei bij De Meer.