Winst De Meer 1 (zat) tegen Olympia Haarlem

10 oktober 2009

Met een vrijwel volledige selectie werd vandaag aangetreden tegen een onbekende tegenstander, Olympia Haarlem. Vorige week tegen Kon. HFC werd er op wilskracht gewonnen. Vandaag zou het voetbal meer gestalte moeten krijgen. Een doelpunten festijn werd het, waarbij De Meer vandaag voor Sinterklaas speelde. De 1-0 werd gescoord door spits Jesse Langeveld, waarop Olympia vrijwel direct de gelijkmaker scoorde. Met de 2-1 van Jesse Langeveld waren de boys op de juiste weg. Er was een veldoverwicht en het team speelde prima in de organisatie. Een vrije trap rond de 16 meter werd feilloos ingeschoten door Chris Brons. Dit geeft lucht!. Echter met een corner van Olympia waar wat hang- en trekwerk aan te pas kwam scoorden de Haarlemmers de aansluitingstreffer 3-2. Eeen grabbelende keeper van Olympia was op zoek naar de bal die op dat moment door spits Joost van Leeuwen al lang in het netje was geschoten (4-2). Na rust was het spelbeeld niet anders dan in de eertse helft.  De Meer dicteerde de wedstrijd. Dat Olympia niet de kracht had door te zetten was een verdienste van het middenveld. Er werd vroeg gestoord waardoor de bezoekers de lange bal veelvuldig moesten hanteren.  Jesse Langeveld scoorde de 5-2 en was met drie doelpunten man of the match. Uit een struikelpartij van verdediger Mark Wiggerts werd de bal nog door de warrig fluitende scheidsrechter op de stip gelegd. Dit cadeautje werd feilloos benut waardoor de stand uiteindelijk 5-3 werd.
Volgende week uit naar Heemstede waar om 14:30 uur RCH de tegenstander is.