Verlies tegen Amstelland United komt hard aan voor De Meer 1 (zon)

20 september 2009

Wat is dat toch met De Meer, op een prachtig nieuwe kunstgrasmat werd vandaag een tamme wedstrijd gespeeld. Het blijft echter kunstgras. Ballen rollen niet, stuiteren niet en spelers happen rubber. De 1e helft was De Meer in alle opzichten de betere ploeg. Al hoewel het veldspel niet altijd even logisch was met lange ballen en moeilijke oplossingen, wist De Meer vlak voor rust via Thomas Geesink de 0-1 in te tikken.  Een terechte voorsprong, met als klap op de vuurpijl binnen 1 minuut de 0-2 door Daan Balijon uit een klutsbal. De tweede helft was eigenlijk niet anders dan de 1e helft. Enige verassing was wel dat De Meer de tegenstander meer het spel liet maken. Dat was in ieder geval niet de verdienste van Amstelland United. Als een wedstrijd voortkabbelt, dan kun je er op wachten dat als de tegenstander scoort het geloof in meer om de hoek komt kijken. Het mag gezegd worden, de 1-2 was een opeenstapeling van fouten, waarbij een klutsbal niet goed kon worden verwerkt. Uit het niets scoorde de thuisploeg de gelijkmaker. Een vrije trap buiten de 16 meter werd met beschermende handen in de muur gepareerd. Terwijl De Meer en de thuisclub zich klaarmaakten voor een corner, gaf de scheidsrechter een strafschop wegens hands. Wat een vertoning! Een scheidsrechter die naar nu is gebleken zo’n stempel op een wedstrijd kan drukken kan niet anders dan een balletje gehakt en een patatje met zijn voorgeschoteld door het barpersoneel uit 1924. Niks ten nadele van het barpersoneel hoor want vrijwilligers moet je koesteren, maar waarom geven ze die scheidsrechter niet gewoon een kopje thee? U raadt het al. De strafschop werd benut (2-2).
De Meer was na de gelijkmaker van slag , vergat te  voetballen en kon uiteindelijk
de 3-2 zien vallen door een lobje van de thuisclub. Volgende week kans op revanche tegen FC Portugal om 14:00 uur op Sportpark Drieburg.