Verlies De Meer 1 (zon) in 2e ronde nacompetitie

31 mei 2010

Op zondag 30 mei speelde De Meer een thuiswedstrijd in de 2e ronde van de nacompetitie. Op het veld van vv Wasmeer was Saestum de tegenstander. De Meer ingedeeld in een poule van 4 moet minimaal bij de 1e drie eindigen wil zij promoveren naar de vierde klasse van de KNVB. De Meer begon niet sterk tegen de gasten uit Zeist en kwam vanaf de eerste minuut onder druk te staan. Er heerste een bepaalde matheid over de ploeg die kennelijk bellemerend werkte. De eerste aanval van Saestum was mede wegens het niet instappen op de bal een goal (0-1). Gedurende het tweede deel van de eerste helft kwam De Meer beter in haar spel. Het voetbal was verzorgd en er werden kansen gecreeerd. De ruststand van 0-1 was geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten. Na rust een fel De Meer, voetballende de betere ploeg. Dit resulteerde in de terechte gelijkmaker (1-1). Saestum wilde of kon niet meer en dat gold eigenlijk ook voor De Meer. Er waren wel kansen, maar het ontbrak aan scherpte in de afronding. Omdat de gasten in de tweede helft veelal de lange bal hanteerden bleven zijn met een aantal scherpe counters gevaarlijk. De 1-2 en 1-3 kwamen eigenlijk uit de lucht vallen. Het moet worden gezegd dat de verdediging er niet goed uitzag. Kortom, De Meer weet wat haar te doen staat voor de komende wedstrijden tegen Sporting Krommenie (2 juni) en t\' Goy (6 juni). De wedstrijd tegen t\' Goy kan een sleutelwedstrijd worden. Steun De Meer op weg naar de vierde klasse!