Verdiende overwinning De Meer (zon) 1

26 april 2009

Tegen Hertha uit Vinkeveen moest De Meer vandaag winnen om uitzicht te houden op een plaats in de nacompetitie. De Meer is afhankelijk van Muiderberg en Arsenal, maar heeft met nog 1 wedstrijd te spelen nog steeds kansen om te promoveren.

Tegen Hertha, dat het volgende seizoen geen selectie meer heeft omdat de club de aandacht gaat verplaatsen naar de zaterdag, moest De Meer al binnen 15 seconden op voorsprong komen. Thomas Geesink kwam alleen voor de keeper, maar vergat te scoren.

De eerste helft was van een hoog niveau met goed voetbal van Hertha en De Meer. Dat Hertha op 1-0 kwam was zuur, te meer omdat De Meer de beste kansen had.  Voor rust maakte De Meer gelijk door een eigen goal van Hertha (1-1). Na rust een beter De Meer met Stefan de Vries in de hoofdrol die koelbloedig de 1-2 op het scorebord zette. Hertha was de kluts kwijt en voetbalde slordig met veel balverlies, dit mede door het goed jagen op de bal door de ploeg van trainer Alarcon Vidal. Met nog 10 minuten te spelen scoorde Nick de bevrijdende 1-3 na een prima voorzet van verdediger Yan Balijon. Een terechte overwinning vandaag met nog steeds uitzicht op de nacompetitie.