Strijdlustig De Meer 1 (zon) krijgt te weinig

8 februari 2010

De Meer kreeg vandaag te weinig voor het getoonde karakter dat zij op het veld legde. Om binnen 10 minuten op een 1-0 voorsprong te komen tegen een felle en fysiek sterke tegenstander was het startsein voor een thriller die uiteindelijk in een gelijkspel zou eindigen (2-2). Na de voorsprong was het eigenlijk wachten op de gelijkmaker. Keeper Ruben Schinkel van De Meer wist dit uit te stellen. Echter De Meer bleef tot aan de thee onder druk staan. Het spel speelde zich vooral af op de helft van De Meer. Na rust een meer gelijkwaardige wedstrijd. De gelijkmaker (1-1) viel uit een strafschop die de uitstekend fluitende scheidsrechter helaas wegens te vroeg inlopen liet overnemen. De Meer enigzins verrast kreeg daana snel de 1-2 om de oren. De ploeg van trainer Alarcon Vidal toonde na de achterstand karakter. Met de 2-2 waren de verhoudingen weer in evenwicht gebracht. Waar De Meer het spel niet elke week kan maken, was zij vandaag toch de ploeg die recht had op de overwinning. Niet zozeer vanwege het vertoonde spel, alswel vanwege de kansen die zij in het slot van de wedstrijd nog kreeg. De Meer blijft meedoen om het kampioenschap en heeft gezien de inzet en het getoonde karakter laten zien koploper P&T de komende weken het niet makkelijk te zullen maken. Zondag 14 februari speelt De Meer tegen Sporting Amsterdam een uitwedstrijd. Steun De Meer !!