RCH kansloos tegen De Meer 1 (zat)

17 oktober 2009

RCH, opgericht in 1911, oud-profclub, met een fantastische houten tribune was vandaag de tegenstander van De Meer. Met een magere selectie wegens de schorsing van Chris Brons en de afwezigheid van David Alvero Bouma moest Shanti Zanoli bijna verplicht op de bank plaatsnemen na een langdurige knieblessure. De Meer startte sterk in een 3:4:3 formatie. Er werden weinig tot geen kansen weggegeven. De achterste linie onder leiding van Massi stond als een huis met twee mandekkers die zich vastbeten in hun tegenstanders. Het middenveld speelde volgens de gemaakte afspraken, compact en stevig. RCH kon het spel niet maken wat mede de verdienste was van de drie spitsen die hun taken bij balverlies prima uitvoerden. Het lijkt er op dat De Meer volwassen begint te worden. Duels werden gewonnen en nuttige overtredingen werden gemaakt waar die gemaakt moesten worden. Dat leidde wel tot 5 gele kaarten voor De Meer. Kortom, De Meer was vandaag heer en meester op het veld. De 0-1 door spits Jesse Langeveld was dan ook een terechte openingsscore. In de rust weinig opmerkingen, anders dan even de puntjes op de I zetten was voldoende een scherp De Meer aan de tweede helft te laten beginnen. Ook een logisch gevolg was de 0-2 door middenvelder Bo-Joe Brans die als een jeugdige Jan Wouters sterk door kwam vanaf het middenveld. De wedstrijd was in een fase beland waar soms even moest worden ingegrepen. Dat gebeurde dan ook. RCH heeft geen enkel moment kunnen geloven in een overwinning. De verdienste van De Meer. Als slagroom op het toetje scoorde Joost van Leeuwen de 0-3. Een prima overwinning waarbij de supporters uit Friesland, zij hadden er 5 1/2 uur over gedaan om in Heemstede aan te komen, een vermakelijke middag hadden. Kortom een prima middag voor De Meer, gestegen naar de 2e plaats op de ranglijst.