Promotie Zaterdag 1 naar de derde klasse

17 juni 2019 - Door: Zaterdagselectie

Na een lang en slopend seizoen heeft de Zaterdag 1 de promotie te pakken. Na een overtuigende winst in de twee voorgaande wedstrijden stond afgelopen zaterdag de finale gepland. Op het complex van Sporting Martinus in Amstelveen was Vlug en Vaardig Zaterdag 1 de tegenstander. In de reguliere competitie was dat ook het geval , beide een keer winst voor De Meer.

Op voorhand twee ploegen die goed op dreef waren en dus 50% kans op promotie, hoewel het vertrouwen bij De Meer de laatste maanden enorm is toegenomen. Na het af tasten van elkaars kwaliteiten bleek al snel dat wij de bovenliggende ploeg konden zijn. Nu nog even omzetten in doelpunten.

Een schitterende eerste goal na een ingestudeerde corner en na een misschien nog wel mooiere tweede goal (achter het standbeen) stond er al snel een 2-0 stand op het scorebord. Tussendoor moest onze keeper nog een keer fantastisch optreden en deed dat uitstekend. Na rust een strafschop wat de 3–0 betekende en toen was de wedstrijd gelopen, de einstand werd bepaald op 8-0.

Een finale uiteindelijk met 8–0 winnen mag uniek genoemd worden. Geen namen in het verslag, want deze groep spelers verdienen allemaal een pluim om zowel voetbalkwaliteiten als saamhorigheid.

Het tweede is ook kampioen, dus het mag een fantastisch jaar voor de Zaterdagafdeling genoemd worden!!!

Vacatures; Deze groep spelers zijn selfsupporting, maar als vlaggenschip in derde klasse KNVB verdienen zij ondersteuning. We zijn op zoek naar enthousiaste mensen die deze fantastische groep willen begeleiden samen met de hoofdtrainer. Een leider, grensrechter en verzorger zou voor een standaardelftal niet misstaan en ze verdienen het! We gaan spelen tegen gerenommeerde clubs waar alles vaak top geregeld is en ook bij ons kan het beter.

Geef je op bij de hoofdtrainer, Hans Verhoogt middels hansrein(at)ziggo.nl, namens de spelers alvast bedankt.