Promotie naar 4e klasse voor De Meer (zon) 1 ver weg

17 mei 2009

Met in het achterhoofd het verlies van SC Muiderberg vorige week tegen ASV Arsenal (2-1) moest De Meer vandaag minimal gelijkspelen tegen SC Muiderberg om op Hemelvaardag bij winst tegen ASV Arsenal te promoveren naar de 4e klasse. Dat alle voorspellingen en een prima voorbereiding op de wedstrijd van vandaag geen garanties geven bleek gelijk in de tweede minuut van de wedstrijd  waarbij de verdediging van De Meer niet thuis gaf (1-0).  Binnen 20 minuten stond SC Muiderberg op een onoverbrugbare voorsprong van 3-0.

SC Muiderberg dicteerde de eerste helft en bleek over een paar prima spitsen te beschikken die vaak de verdedigers van De Meer het nakijken gaven. In de tweede helft een beter De Meer. Alhoewel het voetbal veelal werd gedicteerd door de lange bal was De Meer vriijwel de gehele tweede helft in balbezit en wist ook de nodige kansen te creeeren. Helaas als het tegenzit, dan zit ook alles tegen. Met de 3-1 gescoord door Mo leek het erop alsof De Meer nog een slotoffensief ging inzetten. Dit resulteerde uiteindelijk niet in doelpunten. Wil De Meer promoveren, dan zal het elftal van trainer Alarcon Vidal op Hemelvaartdag minimaal met vier doelpunten verschil moeten winnen van ASV Arsenal. Om te roepen dat dit niet onmogelijk is, is redelijk optimistisch. Laten we het erop houden dat het een uitdaging is. Steun De Meer en kom op Hemelvaartdag naar Sportpark Drieburg voor de wedstrijd De Meer (zon) 1 - ASV Arsenal (zon) 1, aanvang 14:30.