Ouderavonden jeugd

28 juni 2023 - Door: Jeugdcommissie

Op woensdag 21 en donderdag 22 juni vonden de ouderavonden plaats voor alle jeugdteams. Bijgaand de presentaties voor de JO8-JO13 + alle meidenteams en J014-hoger.

Rollen per teamDe ouderavond stond ook in het teken van de rollen verdelen binnen het team. Zoals tijdens de presentatie aangegeven zijn de volgende rollen per team benodigd:

• Trainer ma en wo (zie voor tijden en velden > het trainingsschema 2023-2024 let op; dit is alleen voor de jeugd, senioren zijn nog niet def.)
  • Coach zaterdag (idealerwijs gecombineerd met trainerschap)
  • Teamleider (contactpersoon voor niet voetbaltechnische zaken, voert wedstrijduitslagen in of geeft door, informeert team, coördineert bij uitwedstrijden indien nodig)
  • Spelbegeleider/scheidsrechter (zie KNVB infographics voor specificaties per leeftijdsgroep)
  • Grensrechter vanaf de O13 (vlaggen op te halen bij bestuurskamer > 1 grensrechter per team, ook tegenpartij)
  • Limonade in de rust (op te halen in de kantine> ook voor tegenpartij)
  • Bardienst (last minute uitvraag ivm KNVB wijzigingen > wordt week voorafgaand bij de teamleider aangegegeven)
  • Veld uitzetten (15 min. voor de wedstrijd > zie KNVB infographics voor specificaties per leeftijdsgroep)
  • Verantwoordelijke ouder materiaal (tijdens trainingsdagen andere ouders dan trainers verantwoordelijk maken voor coördineren materiaal verzamelen) > betrek alle kinderen hierbij. Instructie en werkwijze volgt nog vanuit materiaalcoördinator).

Is er voor jullie team al een groepsapp (gemaakt)? Check of er i.i.g. één ouder per spelend lid in de appgroep zit. Stem dan op korte termijn bovenstaande af met alle ouders. Verdeel de taken zodat iedereen een steentje bijdraagt.

Voetbal.nl appVoor alle nieuwe ouders: download alvast de voetbal.nl app op je telefoon. Hier vind je straks alle relevante informatie over wedstrijden, velden, eventuele afgelastingen etc. Mocht je vragen hebben, schiet eerst de teamleider of trainer van je team aan. Zij  die nog onbekend, trek dan even aan de bel bij de TJC eind augustus.

KNVB infographicsSpelvorm 6 tegen 6Spelvorm 8 tegen 8Spelvorm 11 tegen 11

Wellicht nog tot de laatste trainingsdag vandaag/morgen en anders iedereen nogmaals een hele fijne vakantie toegewenst!

Sportieve groet,De jeugdcommissie