Ontwikkelingswerk voor trainer Alarcon Vidal

20 juni 2009

Marx en de wet van beweging en veranderingen Op het moment dat het goed gaat met het land Chili in het algemeen en voornamelijk op economisch en sportief gebied, kan men zien dat iedereen mee wilt doen in het vieren en mee wilt profiteren. Niemand wilt de ¨the car of the victory¨ missen. Helaas een plekje in dit voertuig is er niet voor iedereen
weggelegd. Zeker niet voor kinderen met een grote achterstand ergens in de provincie, op het platteland. Je trap tegen een bal en snel heb je een aantal kinderen om je heen en het voetballen kan beginnen. Open deze link voor de foto\'s In het land van Neruda, Allende, Pinochet, Carlos, de koning is een argentijn. M. Bielsa is zijn naam en hij is bezig met een omwenteling in de mentaliteit van de voetballende chileen. Overal aanvallen en willen winnen. En zo niet, jammer dan volgende keer beter. Er is in Chili heel veel potentieel en de techniek en
voetenwerk is om  je vinger er af te likken. Tactiek is niet datgene wat de meeste aandacht krijgt Er wordt veel gevoetbald hier. Maar dan de middelen. Niet iedereen beschikt hierover want in een land met een vrije markt economie die er nog steeds niet in slaag om de armoede te verbannen, zijn er veel verliezers en kanslosen. Op woensdag 17 juni heb ik kennis gemaakt met de kinderen waar mijn zusje mee en voor werkt. Na een een kleine indroductie heb ik het materiaal overhandigd die met hulp van een aantal mensen van SCV GeuzenMiddenmeer, CSV DVVA en SV De Meer  mogelijk is geweest om deze kinderen te helpen aan
iets meer uitstraling en plezier. Met het materiaal die zij nu hebben zullen zij al met 1-0 beginnen aan hun wedstrijd. Misschien zullen ze aan het einde toch wel verliezen. Maar dat is minder belangrijk in het proces van grote mens worden. Dankzij de hulp van mensen van bovengenoemnde clubs heb ik namens hun allen het volgende mogen aanschaffen:

• Volledige outfit voor een voetbalteam van het merk Kipsta in de aanbieding
   op dat moment.
• Volledige outfit voor keeper met 4 paren hanschoenen.
• Waterzak met flessen.
• 14 paren voetbalschoenen.
• 14 x scheenberschermers.
• 17 ballen.
• Hesjes in 2 kleuren en op maat.
• 3 x materiaal zakken.
• 2 tassen van het merk Kipsta. Er is nog veel meer nodig om deze en veel andere kinderen te helpen met een verhoogde plezier te  kunnen laten voetballen. Er verandert veel in Chili. Voor sommigen gaat dit op een razend tempo. Voor velen nog steeds te traag.
Chili dreigt een regering te gaan krijgen met Italiaanse trekjes en het chileense antwoord op Berlusconi staat te popelen om de macht te grijpen. Mensen met achterstand vinden we overal in de wereld. Helpen is voor sommigen gelukkig te realiseren. Het is het minste wat we kunnen doen. Het zit in de aard van de mens. Door allienatie kan dit natuurlijk ook wel veranderen en dus ook af nemen. Waak er voor en laat dit niet me je gebeuren. Het gaat er soms om voetbalmaterialen, daklosen, slachtoffers van onrecht of natuurrampen. Helpen helpt altijd! U kunt u bijdrage leveren in de vorm van 2e hands voetbalmateriaal en of door uw eigen voetbalplaatje te bestellen volgend seizoen (kosten hiervoor E 7,50 voor 10 x voetbalplaatje ware grote en 2 vergrotingen).

Namens de kinderen van El Tambo wil ik de volgende personen heel erg bedanken:
Ies Monas, Henie, Paul, Maurice, Ingmar, Bart, en een para spelers van de zondagselctie (allen SV De Meer), De spelers van Dvva A en B selectie. De kinderen en ouders van de E1 en 2 van De GeuzenMiddenmeer, alle ouders en kinderen van GMM die voetbalplaatjes hebben besteld, Freek, Pascale en kinderen. Mocht ik iemand zijn vergeten alvast mijn excuses hiervoor! Juan Carlos Alarcón Vidal PS.
Wilde graag voetballen in competitieverband maar wat blijkt: ¨Ze hebben de belachelijke regel in het leven geroepen om een leeftijdgrens in te voeren hier in het dorp. Spelers boven de 35 jaar mogen niet uitkomen voor een 1e team! Het spelen in een 2e team is alleen mogelijk voor spelers tussen de 17 en 24 jaar. Men wil graag verjongen zeg men! Veteranen voetballen is ook wel mogelijk maar dan is de kans groot dat je met 7 man staat te voetballen of sta je alleen op het voetbalveld te hopen dat er gevotbald zal worden.
Mijn moeder van 83 gaf mij de wijze consejo (advies)¨pas je niet aan en doe altijd je ding¨ Ik had haar verteld dat ik mijn manier van werken teveel op het niveau en beleving van de B-selectie had aangepast. ¨Fout¨ zei ze resoluut. ¨Zo zullen nooit de ware Carlos kennen die gasten¨ ¨Met als gevolg dat er een onjuiste beeld ontstaat van wat je kunt¨. Ik beloofde haar hierover na te denken en mij flink te laten gelden!