Ongeinspireerd De Meer 1 (zat) verliest van SIZO

14 november 2009

Als koploper heb je veel te verliezen. Zo waren er tot vandaag nog twee wedstrijden in de 1e periode te spelen en was De Meer koploper met 1 punt voorsprong op Alliance\'22. Dus toog De Meer vandaag met opgeheven hoofd richting Hillegom waar de plaatselijke vv SIZO vandaag de tegenstander was. SIZO heeft het moeilijk en bungelde tot vandaag samen met Velsen onder aan de ranglijst. Kennelijke een tegenstander waar vandaag door De Meer met gemak punten konden worden gehaald, althans zo was de sfeer binnen de groep. Op het loodzware veld van SIZO begon De Meer ongeinspireerd aan de wedstrijd. SIZO was de ploeg die het spel maakte, niet zo zeer dankzij de uitmuntende kwaliteiten van de ploeg uit Hillegom, maar meer met dank aan de ploeg uit Amsterdam Oost die vandaag een off-day had. Het blijkt dan maar weer te kloppen dat als je naar een tegenstander gaat die ergens onderin de ranglijst staat, je de wedstrijd kunt spelen zonder inzet en nog belangrijker zonder goed georganiseerd voetbal. SIZO creeerde in de eerste helft een aantal opgelegde kansen, maar wist mede dankzij goed keeperswerk van Wolter Visser niet te scoren. Datzelfde gold voor de voorhoede van De Meer die ook een aantal opgelegde kansen niet in goals konden omzetten. Naar gelang de eerste helft vorderde raakten de ploegen meer in balans. Midddenvelder Edwin Gouw scoorde en dat kan ik nu alvast zeggen de mooiste goal uit het seizoen. Half achterover vallend schoot Gouw de bal onbereikbaar voor de keeper van SIZO in de kruising (0-1). De Meer speelde de eerste helft uit en kon met een minimale voorsprong aan de thee beginnen. Na rust een ander beeld. SIZO bleef aandringen en wist met twee sterke spitsen het de laatste linie moeilijk te maken. Laatste man Massi Aoudjan werd wegens verplichtingen in Belgie vervangen door Chris Brons. Deze wissel deed het elftal geen goed. Waar middenvelder Edwin Gouw naar achteren werd geschoven moest Chris Brons zorgen voor meer rust en diepgang. De omzettingen speelden SIZO in de kaart. De ploeg uit Hillegom kreeg meer ruimte en wist de gelijkmaker te scoren door chaos in de verdediging van De Meer (1-1). De Meer kon hierna niet meer schakelen. Zij leed veel onnodig balverlies en kon de ruimte die er ontstond niet goed gebruiken. De spaarzame aanvallen warer wel gevaarlijk, maar de spitsen van De Meer konden in tegestelling tot voorgaande weken vandaag niet het verschil maken. Ontluisterend om te zien was dat de 2-1 werd gescoord door een middenvelder van SIZO die alle ruimte kreeg op het middenveld, met tien passen op de 16 meter stond, en de bal ook nu onhoudbaar achter keeper Wolter Visser schoot. Gezien het spelbeeld was SIZO vandaag de terechte winnaar. Volgende week een weekendje vrij en daarna de laatste wedstrijd voor de 1e periode thuis tegen Velsen.