Nieuwsbrief november 2020

22 november 2020 - Door: Bestuur

Beste allemaal, het is al enige tijd geleden dat wij van ons hebben laten horen. Hopelijk gaat het goed met jullie en is iedereen gezond! In deze nieuwsbrief een kleine update van wat er allemaal op de club gebeurt en we vragen jullie aandacht voor de contributiebetalingen.

Op de achtergrond zijn we als bestuur druk bezig (geweest) met alle Corona perikelen en de invloed op de dagelijkse gang van zaken bij de club. De afwikkeling van de verbouwing van de kleedkamers heeft ook nog wat voeten in de aarde gehad.

We zijn de afgelopen maanden diverse keren bij elkaar geweest om te bespreken hoe we dit seizoen zo goed en kwaad als het gaat tot een goed einde te brengen. Wij zijn gelukkig in alle opzichten een gezonde vereniging. En dat komt niet in de laatste plaats door onze leden.

Zaterdagochtenden bij de jeugd

Gelukkig konden de jeugdleden de afgelopen tijd nog wel trainen, maar ook voor hen waren de wedstrijden stilgelegd. De jeugdcommissie heeft daarom de afgelopen weken op zaterdagochtend verschillende onderlinge wedstrijden en toernooitjes georganiseerd.

De huidige coronaregels

Na de persconferentie van afgelopen dinsdag mag er ook door senioren weer een beetje gesport worden. De voornaamste regel daarbij is dat de groepsgrootte beperkt is tot 4 personen (exclusief begeleider) die op anderhalve meter afstand van elkaar mogen trainen. Wil je met je team op deze manier trainen laat dit dan weten, heren via voetbalcommissie(at)svdemeer.nl en dames via damesvoetbal(at)svdemeer.nl. We inventariseren hoeveel teams hier gebruik van willen maken zodat we voldoende ruimte op het veld kunnen waarborgen. Als veel teams zich aanmelden dan kan het dus voorkomen dat je ingedeeld wordt op een ander tijdstip dan je normaal traint. Op de site kan je komende week de verdere voorwaarden vinden waaronder getraind kan worden.

Contributie

Ook dit willen we toch wat onder jullie aandacht brengen. De vereniging draait op een aantal geldstromen. Dit zijn contributies, de kantine en sponsoring. De kantine is de 1 na grootste inkomstenbron voor de vereniging en die inkomstenbron is nu al enige maanden helemaal opgedroogd. Dit betekent dat contributies onze enige en belangrijkste inkomstenbron zijn.  De vereniging bestaat uit, met en door haar leden. Iedereen hoort daar zijn of haar (financiële) steentje aan bijdragen. Ook nu er niet of nauwelijks wordt gespeeld lopen veel kosten “gewoon” door. Het feit dat er nu niet of nauwelijks activiteiten zijn betekent helaas niet dat er ook geen contributie betaald hoeft te worden.

Veel van jullie hebben al keurig de contributies betaald, dank daarvoor. Een behoorlijk aantal leden heeft echter nog niet aan zijn of haar verplichting voldaan. Wij willen deze leden toch met klem vragen om aan deze verplichting te voldoen. De club heeft het nodig!

Het bestuur verzoekt iedereen om uiterlijk 30 november aan de contributie verplichting te voldoen. Dit kan door ineens te betalen, een machtiging af te geven voor (termijn) betaling of door een afspraak te maken over de betaling met de club. Het kan natuurlijk dat je door omstandigheden niet kunt betalen. In dat geval is het aan jou als lid om zelf actie te nemen en contact op te nemen om een betalingsregeling te treffen, dat kan via ledenadministratie(at)svdemeer.nl, of via je klantportaal van clubcollect.

Daarmee voorkom je dat wij je zaak uiteindelijk aan het incassobureau zullen overdragen. Wij hopen natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen maar willen ook de club overeind houden in deze tijd.

Zodra er meer ruimte komt binnen de geldende Corona maatregelen zullen wij daar meteen gebruik van maken. Tot zover deze update van het bestuur. Blijf gezond en hopelijk tot snel in de kantine!