In memoriam: Wim van Veen

4 juli 2023 - Door: Bestuur

Ons bereikte het droeve bericht dat Wim van Veen afgelopen donderdag, 29 juni, op 81-jarige leeftijd plotseling is overleden.

Voor Wim was s.v. De Meer een belangrijk en langdurig deel van zijn leven. Hij meldde zich aan als lid in het seizoen 1956-1957. Over zijn sportieve loopbaan is er helaas niemand die daar nog iets over kan zeggen. Wel blijkt uit de archieven dat deze niet langer dan drie jaar heeft geduurd.

Later in de tijd heeft Wim als vrijwilliger heel veel voor de club gedaan. Dat kwam vooral op gang toen zijn zonen Ronald en Peter bij de club kwamen voetballen. Wim was niet alleen trouwe toeschouwer, hij hielp ook de trainer en leider van hun teams. Daarnaast stelde Wim zich beschikbaar als scheidsrechter voor de recreatieve senioren teams, iets wat hij jarenlang tot tevredenheid van de spelers van die teams heeft gedaan.

Op verzoek van de spelers van de legendarische Zaterdag 9 werd hij leider van hun team. Dat was in de periode jaren 80, waarin dit team, mede dankzij Wim, een kampioenschap vierde. Naast zijn werkzaamheden als leider voor en tijdens de wedstrijd was hij ook vaste en trouwe deelnemer aan de bekende 3e helft van deze groep. Hij kon hier enorm van genieten.

In een latere periode, zo rondom het jaar 2000, was hij voor een aantal jaren leider van de Zondag 1. Dat was natuurlijk een wat meer serieuze taak en ook dat deed Wim tot volle tevredenheid van trainers en spelers.

Behalve al deze werkzaamheden op en in het veld deed Wim ook dingen achter de schermen. Zo was hij jarenlang lid van de “inpakploeg” van het Meernieuws. Dit was het wekelijkse clubblad in de pre-digitale tijd. Ook allerlei klusjes tussendoor kon je Wim altijd voor vragen en van de kaartclub op dinsdag was hij een jaar of acht één van de deelnemers.

Wim was ook nog trouwe en positieve supporter van de Zondag 1 en later ook nog de Zaterdag 1. De laatste paar jaren kwam hij wat minder vaak naar de club maar toch nog wel regelmatig, ook afgelopen seizoen nog. Een hele lijst dus wat hij allemaal bij en voor de club heeft gedaan.

Maar boven alles was Wim een prachtig en goed mens. Altijd aanwezig maar nooit op de voorgrond tredend, zelfs enigszins bescheiden. Toch zeker ook wel met een eigen mening die hij in discussies duidelijk aangaf. Hij kon enorm genieten als hij bij de club was. Met een biertje en, toen dat nog mocht, een sigaartje erbij lekker staan kletsen en dollen met zijn clubmaten. Vanzelfsprekend werd daarbij ook heel veel gelachen.

Het is nog niet voor te stellen dat wij Wim, na zo een lange tijd, niet meer zullen zien. Onze gedachten gaan natuurlijk uit naar zijn vrouw Trees, kinderen en kleinkind.

Wij wensen hen heel veel sterkte en kracht in de komende tijd.

De crematie zal plaatshebben vrijdag 7 juli om 15.15 uur in het crematorium De Nieuwe Ooster, Kruislaan 126 Amsterdam

Het bestuur