In memoriam: Pauline Heijke

28 oktober 2019 - Door: Bestuur

Bij ons kwam het droeve bericht dat ons oud handbal-lid Pauline Heijke donderdag 24 oktober is overleden. Pauline kwam uit een echte De Meer familie. Zij handbalde bij ons vanaf haar jeugd met onder andere haar zus Mirjam. Haar broer Lex voetbalde van jongs af aan bij onze club en doet dat nog steeds.

Pauline was een zeer gedreven handbalster, gaf zich helemaal bij iedere wedstrijd en training. Er was geen wedstrijd dat zij niet scoorde, meestal maakte zij in een wedstrijd een reeks van doelpunten. Met haar gedrevenheid en positieve instelling was zij een voorbeeld voor haar teamgenoten. Mede daardoor werden door haar team meerdere kampioenschappen en promoties behaald.

Ook buiten het veld was Pauline er altijd bij als er een feestje of weekendje weg werd georganiseerd en was zij zeer betrokken bij alles wat er in de club speelde. Naast zelf handballen trainde en coachte zij jarenlang meerdere jeugdteams. Op zaterdagmiddag was zij vaste supporter van Zaterdag 1 voetbal, het team waarin haar broer speelde.

Enkele maanden geleden werd bij Pauline een ernstige ziekte geconstateerd. Geestelijk was ze nog heel goed maar lichamelijk werd het steeds zwaarder. Afgelopen donderdag is Pauline veel te jong overleden, slechts 54 jaar werd zij.

Onze gedachten gaan uit naar haar man Karel en haar twee jonge kinderen.

Wij wensen hen en verdere familie veel sterkte en kracht toe bij het dragen van dit grote verlies.

Het afscheid van Pauline zal in besloten kring plaatsvinden.