In memoriam: Jan Laarhoven

15 maart 2021 - Door: Bestuur

Bij ons kwam het droeve bericht dat oud lid Jan Laarhoven op woensdag 10 maart, op 83-jarige leeftijd is overleden.

Jan en zijn vrouw Carla kwamen bij De Meer in 1968 toen drie van hun zonen bij onze club kwamen voetballen. Jan en Carla waren hun vaste supporter. Enkele jaren later meldden de dochters van Jan en Carla zich aan bij de handbalafdeling van onze club. Ook van hen waren zij vaste supporter, zodat zij ieder weekend druk waren om heen en weer te gaan van voetbalveld naar handbalveld.

De hele familie voelde zich zo thuis bij de club dat Jan vanaf begin jaren zeventig vrijwilligerswerk ging doen. Zo was hij één van de zelfwerkers van de club bij de bouw van het nieuwe clubgebouw in 1975. Hij nam daarbij een groot deel van het schilderwerk voor zijn rekening. Later ging hij het clubblad stencilen en deed dat vele jaren. Ook heeft hij heel lang meegeholpen met de inpakploeg van datzelfde clubblad. Later in die periode waren Jan en Carla degenen die na ieder weekend de kantine schoonmaakten.

Of dat alles nog niet genoeg was werd Jan ook nog wedstrijdsecretaris van de senioren voetbal. En voor een aantal van die seniorenteams was Jan bij thuiswedstrijden vaste grensrechter. Bij dit alles deed hij tussendoor ook nog allerlei klusjes aan kantine en kleedkamers.

Toen Jan wat ouder werd bouwde hij al zijn werkzaamheden voor de club langzaam af. Wel kwam hij nog regelmatig als supporter en dronk hij met z’n makkers een biertje. Ook was Jan in die tijd lid van het kaartclubje op de dinsdag.

Acht jaar geleden gingen Jan en Carla in België wonen, in de buurt van één van hun kinderen. Natuurlijk zagen we ze toen nog maar weinig bij de club.

Wel kwamen zij naar de reünie ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan. Wij grepen dat bezoek met beide handen aan om iets goed te maken uit het verleden. Voor alles wat Jan voor de club had gedaan was natuurlijk wel vaak 'bedankt' gezegd, zoals dat dan gaat. Maar nog nooit werd Jan daarvoor op een officiële manier bedankt. Nu, bij dit jubileum werd Jan uitgeroepen tot “Lid van Verdiensten” en kreeg de daarbij de behorende oorkonde overhandigd. Hij vond dat heel eervol, was er blij mee en was er ook heel trots op. Een waardige afsluiting was dit voor Jan.

Jan had een groot gezin, deed daarbij ontzettend veel voor de club en was daarbij altijd opgewekt en vrolijk. Zo zullen wij ons Jan blijven herinneren.

Wij wensen de gehele familie Laarhoven, vrienden en kennissen veel sterkte en kracht toe bij het dragen van dit grote verlies.

Het afscheid van Jan zal op vrijdag 19 maart om 14:00 uur in besloten kring plaatsvinden. De uitvaartceremonie is wel digitaal te volgen via een livestream. Ga daarvoor naar www.uitvaartzorgderuyte.be/in-memoriam/