Ledenvergadering over splitsingsvoorstel

3 mei 2010

Op maandag  31 mei  2010 om 20.00 uur zijn alle tennisleden uitgenodigd voor een bijzondere Algemene Ledenvergadering. Op basis van alle gegevens doet de Financiële Commissie een voorstel voor de splitsing van de voetbal- en de tennisafdeling in twee verenigingen. Hierover moeten de leden van de omnivereniging hun stem uitbrengen. De vergadering vindt plaats in de voetbalkantine aan het Drieburgpad 9. Hieronder vindt u:

• de brief van het bestuur van SV De Meer en de splitsingscommissie
  • het financiële voorstel

AAN ALLE LEDEN VAN SV DE MEER

Amsterdam, 29 april 2010

Met deze brief willen we je, als lid van SV De Meer,  uitnodigen voor een bijzondere Algemene Ledenvergadering. Deze wordt gehouden op maandag  31 mei  2010 en begint om 20.00 uur in de voetbalkantine aan het Drieburgpad 9, te Amsterdam.

1. Opening
2. Voorstel financiële commissie met toelichting
3. Sluiting

De vergadering wordt voorgezeten door de heer Lex van Drooge.

Ter toelichting het volgende
OP maandag 30 november heeft de ALV van SV de Meer zich akkoord verklaard met het splitsen van de vereniging. De voetbal-en tennisafdeling gaan apart verder. SV de Meer blijft de voetbalvereniging. De tennisafdeling richt een nieuwe vereniging op.

Bij het splitsen van de vereniging hoort een splitsing van het bezit. Op 30 november is afgesproken dat een financiële commissie onder leiding van Lex van Drooge een splitsingsvoorstel maakt. Dit voorstel staat op de agenda.

Een dezer dagen zal het voorstel met de balans per 30-6-2009 en d exploitatierekening over de seizoenen 2007/2008 en 2008/2009 op de website geplaatst worden.
Met vragen kun je altijd bij het bestuur terecht.

Het bestuur van SV de Meer/splitsingscommissie,

Eduard Herkes
Ies Monas
Jacques van den Ende
Hans van der Maas

Voorstel  Financiële Commissie

Afdeling Tennis \'verlaat\' de omnivereniging. Voorstel is om de afdeling tennis € 28.000,-  \'mee te geven\'.  Uitgangspunt is de stand van zaken per 1 juli 2009.

Vooruit ontvangen contributies tennis                   49.326
Voorziening groot onderhoud/nieuwbouw tennis    17.000
Totaal                                                                66.326

Betaald voor tennis uit middelen omnivereniging na 1 juli 2009:
Omzetbelasting                                             719
Huur  banen en overige verplichtingen        37.623

Resteert                                                   27.984
Afgerond                                                  28.000

Daarnaast wordt het tennispaviljoen overgedragen aan de nieuwe tennisvereniging.
De voetbalkantine blijft bij voetbal, bij SV de Meer.
In de gezamenlijke pot zat op 23-4 2010 bijna € 44.000. Naar tennis gaat € 28.000. Bij voetbal blijft daardoor € 16.000. Voorwaarde was dat de afdeling voetbal met een minimaal bedrag aan middelen van circa € 15.000 achterblijft om na de splitsing 2 gezonde verenigingen te realiseren. Aan die voorwaarde is voldaan.