Kom a.s. zaterdag 17.00u naar onze buren DVVA voor bezinning en gesprek over \"hoe nu verder\"

6 december 2012

Voetballers van sportpark Drieburg,

De voetbalgemeenschap in Nederland trekt zich de gebeurtenissen in Almere van afgelopen weekend erg aan.
De al gevoelde onderstroom m.b.t. voetbalgeweld komt deze dagen in volle omvang naar buiten.
We schrikken hiervan en beseffen dat we als voetbalsport een serieus probleem hebben.

Omdat we van voetbal houden, wil DVVA een bijdrage leveren aan de realisatie van een ander voetbalklimaat.
Wat ons betreft is hierbij het wijzen naar de KNVB voorbij. Wij denken dat de oplossing bij de clubs - en dus ook bij ons - ligt.

DVVA neemt hier het voortouw in en voor ons is a.s. zaterdag dan ook een belangrijke dag.
Enerzijds als moment van bezinning over de voetbalcultuur zoals die voor ons \'gewoon\' is.
Maar ook als moment om na te denken hoe het nu verder moet.

Als voortrekker voelen we een bredere verantwoordelijkheid dan DVVA alleen. Om die reden zijn alle voetballers van de andere clubs op Sportpark Drieburg uitgenodigd.
Vanaf 17u is iedereen in de kantine van DVVA van harte welkom om met elkaar in gesprek te gaan en mee te denken.

We willen toe naar een voetbalklimaat waar iedereen zich veilig voelt, weer bij wil horen en trots op is.
Zelf kunnen we hier een bijdrage aan leveren: als clubs, als besturen, als teams maar ook leden individueel.

We gaan ervan uit dat de de andere clubs en spelers op het sportpark onze urgentie delen.
We hopen zaterdag dan ook (spelers van) alle clubs te zien.

Bestuur DVVA